شمس‌الدین رحیمی:

هیچ کتابی مثل قرآن روحیه یهودی‌ستیزی را ترویج نکرده است

کارشناس و محقق فلسطن و صهیونیسم گفت: هیچ کتابی مثل قرآن روحیه یهودی‌ستیزی را ترویج نکرده است. اما این به معنای دشمنی با یهودیان مومن نیست؛ چراکه قرآن همواره با عمل یهودیان مقابله کرده نه اندیشه آن‌ها.
کد خبر: ۳۱۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ - 16October 2018

هیچ کتاب مثل قرآن روحیه یهودی ستیزی را ترویج نکرده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین نشست تخصصی سلسله جلسات «در قلمرو کتاب» با حضور «علیرضا سلطانشاهی»، کارشناس ارشد مسائل فلسطین و صهیونیزم، نویسنده کتاب و «شمس‌الدین رحمانی»، کارشناس و محقق فلسطین و صهیونیزم در «جمعیت دفاع از ملت فلسطین» برگزار و کتاب «یهودی‌ستیزی، واقعیت یا دستاویز سیاسی» توسط این دو کارشناس نقد و بررسی شد.

«شمس‌الدین رحمانی»، کارشناس و محقق فلسطین و صهیونیزم در ابتدای این نشست درباره کتاب «یهودی ستیزی، واقعیت یا دستاویز سیاسی» اظهار داشت: ارتباط مطلب با دانشگاه قابل تقدیر است متاسفانه فضای دانشگاهی به‌خصوص از ناحیه اساتید موانعی وجود دارد و سعی می‌شود درباره موضوعات دیگری کار شود. در مورد این کتاب باید گفت نام کتاب و جامعه هدف آن به درستی انتخاب شده است. مخاطب کتاب فقط قشر مذهبی نیست و همه دانشگاهیان را مد نظر قرار داده است.

وی در ادامه افزود: هیچ کتابی مثل قرآن روحیه یهودی‌ستیزی را ترویج نکرده است. اما این به معنای دشمنی با یهودیان مومن نیست. قرآن همواره با عمل یهودیان مقابله کرده نه اندیشه آن‌ها.

رحمانی در مورد نقدهایی که به کتاب وارد است توضیح داد: ادیان مسیحی و یهودی که ما می‌شناسیم به دلیل تحریف فراوان نباید جزء ادیان توحیدی به حساب آورد. مثلا یهودیان اعتقادی به معاد ندارند. اسلام ناب محمدی دشمنی صلح ناپذیری با یهودیانی (صهیونیزم) دارد که با اسلام مسئله دارد. در تاریخ اسلام می‌بینیم که در همه جنگ‌هایی که سپاه اسلام با یهودیان داشتند، حضرت علی (ع) در رأس آن قرار داشت. بعد از شهادت امام علی (ع) و روی کار آمدن بنی‌امیه و بنی‌عباس خبری از یهودیان و معارضه با آنها وجود ندارد.

کارشناس و محقق فلسطین و صهیونیسم در ادامه بیان داشت: همه اداعاهای یهودیان درباره کشتار آنها کذب است و با وجود اسناد فراوان در رد هلوکاست آنها را ارائه نمی‌کنند و برای اثبات حرف‌های‌شان به عکس‌های بی‌موردی است که اصلا سندیت ندارند. جدای از مسائل دینی اختلاف یهودیان با ایرانیان ریشه‌ای و تاریخی است.

وی در ادامه گفت: کار تبلیغاتی صهیونیزم بسیار زیاد است و ریشه‌ای و عمیق کار می‌کنند تا جعلی بودن خود را اثبات کنند. در مورد جنگ جهانی نیز یهودیان صهیونیزم دروغ‌پردازی کرده‌اند و با همه حمله‌هایی که به هیتلر می‌کنند از ددمنشی امثال چرچیل حرفی نمی‌زنند. کمترین آماری که از کشتار در جنگ جهانی دوم گفته شده 60 میلیون نفر است و بهودیان مدعی هستند که پنج میلیون نفر یهودی در کوره‌های آدم‌سوزی به قتل رسیدند.

وی در ادامه توضیح داد: یهودیان هیچ‌گاه از بقیه قربانیان جنگ حرفی نمی‌زنند. چرا اجازه طرح سوال‌های این چنینی داده نمی‌شود و مدام بر ادعایی حرف می‌زنند که سندیتی هم ندارد. متاسفانه برخی در ایران با پز روشنفکری همه کسانی را که علیه یهودیان صهیونیزم فعالیت کند آنها را به یهودی ستیزی و فاشیزم متهم می‌کنند. حیمی در پایان گفت: باید با فکر باز پر این مسیر حرکت کرد و حقایق را آشکار و مرتب درباره آنها حرف زد. ما باید روشنگری کنیم و درباره شبهات توضیح بدهیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار