مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

اگر نتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را منتقل کنیم، ارزش‌های غربی جایگزین آن خواهند شد

«حجت الله ناصرپور» گفت: اگر نتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را منتقل کنیم، جایگزین آن ارزش‌های غربی خواهند شد، جوانان ما بدون تلاش ما بویی از ارزش‌ها را حس نمی‌کنند و آن‌ها هم تصورشان این خواهد بود که این ارزش‌ها مربوط به همان هشت سال است.
کد خبر: ۳۱۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 10November 2018

اگر نتوانیم ارزش های دفاع مقدس را منتقل کنیم، ارزش های غربی جایگزین آن خواهند شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه هماهنگی تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» که با حضور حجت‌الاسلام «علی مینایی» مسئول حوزه‌های علمیه لرستان و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برآمده از فرهنگ عاشورایی و دل پاک و با صداقت امام خمینی (ره) است.

وی گفت: باید سعی کنیم با پرچم‌داری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بتوانیم ارزش‌های تولید شده در انقلاب اسلامی را که با خون جوانان این کشور که اکثراً در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی به شهادت رسیدند را حفظ کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، با بیان اینکه وقتی خداوند راستی و درستی ما را ببیند، دشمنان ما را شکست می‌دهد، افزود: راستی، صداقت و پاکی دل امام و اعتماد مردم به ایشان، باعث شد تا یک سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ و فناناپذیری برای نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد و این سرمایه اجتماعی باعث شد تا هشت سال دفاع مقدس، هشت سال مقاومت تمام عیار توسط نظام نوپای جمهوری اسلامی تجلی پیدا کند و باعث تثبیت انقلاب شود.

ناصرپور با اشاره به جریان «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء»، عنوان کرد: به دلیل چهار خطر جدی یعنی تحدید (محدود کردن)، تضعیف ساختارها، تخریب رزمندگان و تحریف ارزش‌های دفاع مقدس، این جریان را نیز باید در مورد دفاع مقدس نیز به‌کار ببریم.

وی تصریح کرد: بایستی اساتید و روحانیت مفهوم «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» را به کسانی که یا تازه به‌عنوان استاد وارد عرصه تعلیم و آموزش شده‌اند و یا به عنوان دانشجو و یادگیرنده هستند، القا کنند و گرنه دچار زیان و خسارت می‌شویم؛ چرا که ما به هر نحوی که آموزش دهیم، دشمن ما با ریل‌گذاری‌هایی که قبلاً در فرهنگ ملی کرده است، امروزه آموزش‌های ما را خنثی می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان خاطرنشان کرد: کسانی که بار فرهنگی ارزش‌های انقلاب اسلامی به دوش می‌کشند را باید تقویت کنیم تا اگر دشمن برای تضعیف ساختار‌هایی که انقلاب را به دوش می‌کشند تلاش می‌کند، را شکست دهیم.

ناصرپور با بیان این‌که ۱۷۰۰ روحانی در استان لرستان برای انجام رسالت امام صادق (ع) تلاش می‌کنند، گفت: مأموریت این عزیزان که دارند تربیت می‌شوند، سکان‌داری انسان‌ها و نسل‌های بعدی انقلاب است و مهم‌ترین مأموریت آن‌ها همان تلاشی است که در راه دفاع مقدس بایستی متمرکز شود.

وی افزود: اگر نتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را منتقل کنیم، جایگزین آن ارزش‌های غربی خواهند شد، جوانان ما بدون تلاش ما بویی از ارزش‌ها را حس نمی‌کنند و آن‌ها هم تصورشان این خواهد بود که این ارزش‌ها مربوط به همان هشت سال است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، مهم‌ترین وظیفه اساتید را جلوگیری از تحریف ارزش‌های دفاع مقدس دانست و بیان کرد: تحریف یک خطر عمده‌ای برای دفاع مقدس است و کسی نباید مالکیت معنوی دفاع مقدس را به خودش نسبت دهد و واقعیات را دگرگون جلوه دهد.

ناصرپور با بیان این‌که یکی از خطرات، تخریب رزمندگان و ارزش‌های بر آمده از دل دفاع مقدس است، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد عملیات روانی دشمن باعث شده است در سال‌های اخیر دانشجویان کمتری نسبت به سال‌های گذشته تمایل به نشستن بر سر کلاس درس دفاع مقدس داشته باشند در صورتی‌که دانشجویانی که در آینده مسئولیت‌های کشور را باید بر دوش بکشند، لازم است که با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند و لازمه این آشنایی تشویق و ترغیب آنان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار