سردار نقدی:

هیچ کشوری با تغییرات روابط سیاسی، اقتصادش تغییر نکرده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: در طول تاریخ هیچ کشوری با تغییرات روابط سیاسی، اقتصادش تغییر نکرده است، وضعیت اقتصادی ما زمانی خوب می‌شود که به منابع و ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم.
کد خبر: ۳۱۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 17October 2018

در طول تاریخ هیچ کشوری با تغییرات روابط سیاسی، اقتصادش تغییر نکرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، سردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه)، در همایش تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با تمام توطئه‌هایی که بر علیه ما وجود داشته و دارد، توانسته‌ایم ۴۰ سال ایستادگی کنیم.

وی با بیان این‌که ما امروز در حالی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌شویم که مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، گفت: شاید خیلی‌ها برای‌شان این ابهام وجود داشته باشد که در این شرایط و مشکلاتی که داریم اصلاً می‌شود در مورد ۴۰ سالگی انقلاب، پیروزی و دستاورد‌های انقلاب صحبت کرد و یا این‌که با این مشکلات بهتر است سرمان را پایین بیاندازیم تا فضای بهتری به وجود بیاید.

وی با اشاره به این‌که در دوران رژیم ستم‌شاهی ۷۰ درصد مردم ایران در روستا‌ها زندگی می‌کردند، افزود: با وجودی که در آن زمان روستا‌ها از نعمت آب، برق، مخابرات، امکانات بهداشتی و سایر مکانات رفاهی محروم بودند، شاه و خانواده‌اش در ۸۳ کاخ زندگی می‌کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این‌که دشمنان با عملیات رسانه‌ای و روانی خودشان تصورات نادرستی را به ملت ما القا می‌کنند، عنوان کرد: باید بدانیم همان‌طور که انقلاب ما در عصر خودش استثنایی است، در رسیدن به ۴۰ سالگی هم استثنایی است؛ چرا که انقلاب‌های بزرگ جهانی دیگر که در قرن‌های اخیر اتفاق افتاده‌اند، هیچ‌کدام با آن ارزش‌های اولیه‌شان به ۴۰ سالگی نرسیده‌اند.

سردار نقدی تصریح کرد: انقلاب ما در حالی به ۴۰ سالگی وارد می‌شود که تمام ارزش‌ها، شاخص‌ها، موازین، معیار‌ها و شعار‌های اساسی آن همانی است که روز نخست بود و یک سرسوزن از مواضعش عقب نرفته و تمام مسائلی را که امام راحل فرمودند و تمام معیار‌هایی را که بنیان‌گذار این انقلاب برای ما بازگو کردند، در صدر مواضع رهبر امروز انقلاب و در صدر مواضع مردم انقلابی است.

وی با اشاره به فساد حاکم در دربار «محمدرضا شاه پهلوی»، خاطرنشان کرد: در دورانی که مردم برای تأمین ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود مشکل داشتند، سرمایه‌های ملی این کشور صرف مسائل شخصی شاه و خانواده‌اش می‌شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به نقش ولایت فقیه در کشور، گفت: ولایت فقیه در خیلی از موارد جلوی تصمیمات نادرست را گرفته است و با حمایتش از همه دولت‌ها، از رأی مردم حمایت کرده است؛ چرا که دولت‌ها بر اساس رأی مردم بر روی کار می‌آیند.

سردار نقدی پیشرفت علمی کشور را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب دانست و افزود: کشوری که اکثریت مردم آن به ویژه زنان، خواندن و نوشتن نمی‌دانستند، از نظر رتبه علمی در جایگاه ۱۶ جهان قرار دارد و تعداد کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۶ چاپ شده است، ۱۳۶ برابر کتاب‌هایی است که قبل از انقلاب چاپ شده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجودی که هشت سال تحریم فلج کننده برعلیه ایران بود و آمریکایی‌ها گفته بودند بعد از شش ماه دست ایرانیان خالی و تسلیم می‌شوند، ولی مردم ایران با تکیه برشعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کردند و آن دوران را پشت سر گذاشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، با اشاره به این‌که کاستی‌ها به ضعف مدیریت برمی‌گردد، بیان کرد: در طول تاریخ هیچ کشوری با تغییرات روابط سیاسی، اقتصادش تغییر نکرده است و وضعیت اقتصادی زمانی خوب می‌شود که به منابع و ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: منبع همه تغییرات، تغییر تفکرات خودمان است و با اعدام‌ها و استیضاح‌ها مشکلات بر طرف نمی‌شود و با خودباوری باید ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

وی با تأکید بر این‌که اساتید، معلمان و سخنرانان در جلسات خود در دانشگاه‌ها و مدارس در مورد دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب سخنرانی کنند، گفت: چه خوب است هر کدام از کسانی که تریبونی در اختیار دارند و فرصت‌هایی برای سخنرانی آنان پیش می‌آید، به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب، ۴۰ جلسه نذر سخنرانی در مورد دستاورد‌های انقلاب اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار