حاشیه های یک حضور؛

برخورد درس آموز حاج قاسم سلیمانی با مادر یک شهید

هنگامی که سردار سلیمانی از حضور مادر شهید زین الدین در مقابل حسینه ثارلله برای عرض تسلیت مطلع شد، با پای برهنه تا جلوی خودروی مادر این شهید آمد و ضمن خوش آمدگویی از حضور وی در این مراسم قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶ - 15September 2013

برخورد درس آموز حاج قاسم سلیمانی با مادر یک شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احترام به بزرگان در فرهنگ ایرانی و اسلامی از ارزش والایی برخوردار است و تکریم پدران و مادران شهدا نیز جایگاه ویژهای در میان مردم ایران زمین دارد.

شیوه برخورد سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم درگذشت والده خود، نمونه ای از این تکریم است. او هنگامی که از حضور مادر شهید زین الدین که در مقابل حسینه ثارلله ستاد فرماندهی سپاه برای عرض تسلیت حاضر شده بود، مطلع گردید با پای برهنه تا جلوی خودروی مادر این شهید آمد و ضمن خوش آمدگویی از حضور وی در این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

چنین رفتارهایی می تواند الگوی برخورد مردم و مسئولین با پدر و مادرانی باشد که فراق فرزندانشان را به بهای آسایش امروز ما به جان خریدند.

سردار سلیمانی درباره شهید زین الدین می گوید: "مهدی مصداق کامل آیه "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" بود. بسیار اتفاق میافتاد برای جلساتی که در تهران تشکیل میشد یا دیدار با حضرت امام یا جلساتی که سپاه برای سفرهای زیارتی به مشهد مقدس یا قم پیشبینی میکرد، همراه و همسفر ایشان میشدیم. گاه در این سفرها او برادران را به منزلش میبرد، محبت کرده و صمیمیت ویژهای از خودش نشان میداد."

امروز نیز "قاسم سلیمانی" به پاس مهربانی و مهمان نوازی آن روزهای "مهدی زین الدین" به استقبال مادرش آمد تا مصداق "لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" باشد و مهربانیهایی که شهید زین الدین در دامان این مادر آموخت را ارج نهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار