دکتر حجت الله ایوبی

باید سعی کنیم نگرانی ها در خصوص اکران برخی فیلم ها را به حداقل برسانیم

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: من برای اکران و نه برای توقیف فیلم ها آمده ام اما حساسیت هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود.
کد خبر: ۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 20October 2014

باید سعی کنیم نگرانی ها در خصوص اکران برخی فیلم ها را به حداقل برسانیم

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس شب گذشته در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران، حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره حواشی پیش آمده برای نمایش برخی فیلمها و همچنین جلسهاش با نمایندگان مجلس، گفت:  روز گذشته جلسه بسیار خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم. همانطور هم که قبلا رفتیم به مجلس و فضا را خیلی مثبت و تعاملی دیدم. بنای این کمیسیون برتعامل، همکاری، کمک به سینمای کشور و سازمان سینمایی است، به همین دلیل فکر میکنم نتایج جلسه برای جامعه سینمایی رضایتبخش خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان درخواست داشتند که صدور مجوزهای فیلم های سینمایی از سازمان سینمایی خارج شود گفت: نمایندگان چنین درخواستی نداشتند که پروانه نمایش و یا ساخت فیلم از ارشاد گرفته و به جای دیگری داده شود. بنای ما و مجلس هم بر توقیف این فیلم ها نیست. اگر در جای دیگری از مجلس چنین خبری هست، نه نمایندگان کمیسیون فرهنگی اطلاع داشتند و نه ما .

ایوبی افزود: من برای اکران و نه برای توقیف فیلم ها آمده ام اما حساسیت هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

وی افزود: فکر میکنم با کمیسیون فرهنگی مجلس به این جمع بندی رسیدیم که فیلمهایی که درباره آنها صحبت میشود فیلمهای اجتماعی شدهاند. البته ممکن است لازم باشد مثلا «عصبانی نیستم» اصلاحات دیگری هم داشته باشد و شاید این درخواست را از کارگردان فیلم داشته باشیم تا به این ترتیب نگرانی برخی از آقایان هم برطرف شود.

ریس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما و مجلس بنایمان بر اکران است ولی در عین حال حساسیتهایی هم وجود دارد که باید همه تلاش کنیم آنها را به حداقل کاهش دهیم. در مورد فیلم «قصه ها» و «عصبانی نیستم» هم این اجماع در بین نمایندگان مجلس هست که این فیلم ها اجتماعی است و البته بین نمایندگان اختلافهایی است.

وی در مورد نحوه اکران فیلمهای مورد بحث اینگونه گفت: البته در یکی از فیلمها منابع سیاسی بیشتر دیده میشود که جنبه اجتماعی بودن آن را کم کرده است. قرار شده این فیلمها یکبار دیگر مرور شوند تا آن بخش هایی که لازم است برطرف شود و فیلم ها اکران شوند.

ایوبی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعدد جشنوارههای سینمایی که با فاصله زمانی کمی از یکدیگر در حال برگزاری هستند، گفت: با جشنواره موافق هستم و فکر میکنم جشنواره جای خوبی برای دیده شدن آثار است. البته خیلی از کشورهایی که سینما دارند تعداد جشنوارههایشان بیشتر از ما است، ولی در شرایطی که در کشور ما سالنهای زیادی وجود ندارد و فرصت آنچنانی برای دیده شدن آثار نیست، جشنواره فرصتی را برای نمایش فیلمها فراهم میکند.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: البته باید جشنوارهها ساماندهی شوند، تکراری نباشند و باید بهانهای برای تولید باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها