سردار اشتری:

اربعین باعث افزایش همدلی مردم ایران و عراق شده است

فرمانده ناجا ضمن قدردانی از مردم شهر‌ها و استان‌های مسیر تردد زائران گفت: مسئولان و مردم عراق نیز با همکاری خوب و استقبال خود بر اتحاد و همدلی دو کشور افزودند.
کد خبر: ۳۱۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ - 27October 2018

اربعین باعث افزایش همدلی مردم ایران و عراق شده است/آمادگی پلیس برای موج بازگشت زائرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در حاشیه جلسه «قرارگاه مقدم اربعین ناجا» ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، از پیگیری‌های مجدانه تمامی مسئولان برای تردد هرچه سریعتر زائران از مرز‌های سه گانه مهران، شلمچه و چذابه خبر داد.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به بازدیدی که از مرز مهران داشت، خاطر نشان کرد: در این بازدید با چند تن از زائران دیدار و در جریان برخی مشکلات آن‌ها قرار گرفته است.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که زائران به آن اشاره داشتند این بود که با وجود دریافت مجوز، امکان تردد خودرو در آن سوی مرز و کشور عراق برای آن‌ها فراهم نشده است.

فرمانده ناجا افزود: پس از طرح این مشکل و در رایزنی که با مسئولان عراقی داشتیم موفق به حل این معضل شده و از این پس زائران می‌توانند با خودرو از مرز عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون مشکل امنیتی نداشته‌ایم، تصریح کرد: بیش از 30 هزار همکار پلیس در بخش‌های مختلف به طور شبانه روز در حال خدمت رسانی به عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) هستند تا آنان به سلامت سفر زیارتی خود را انجام دهند.

سردار اشتری همچنین از آمادگی پلیس برای مدیریت بازگشت زائران به کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود از روز یکشنبه موج بازگشت زائران به کشور افزایش یابد که پلیس با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و اتخاذ تدابیر لازم آمادگی کامل برای بازگشت این عزیزان به کشور را دارد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با قدردانی از همکاری خوب زائران با نیروی انتظامی، افزود: نتیجه این همکاری، نظم بسیار خوبی است که در مراسم اربعین امسال شاهد هستیم.

فرمانده ناجا همچنین از مردم شهر‌ها و استان‌های مسیر تردد زائران نیز قدردانی و خاطر نشان کرد: این همدلی باعث شد تا مراسم اربعین امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

سردار اشتری عنوان داشت: مسئولان و مردم کشور عراق نیز با همکاری خوب خود و استقبالی که از زائران به عمل آوردند بر اتحاد و همدلی میان دو کشور افزودند.

فرمانده نیروی انتظامی بالاترین افتخار پلیس را خدمتگزاری به زائران عنوان و بیان کرد: بخش اعظمی از همکاران ما حدود یک ماه در مرز‌ها برای تامین امنیت و راهنمایی زائران حضور داشته‌اند و امیدوارم، پلیس نیز در ثواب زائران اربعین شریک و آقا ابا عبدالله الحسین (ع) این خدمت را از ماموران انتظامی بپذیرند.

 آمادگی کامل یگان ویژه برای تأمین امنیت زوار/ بازگشت زائران آغاز شد

سردار حسن کرمی نیز درخصوص آخرین وضعیت تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران اظهار داشت: در حال حاضر خروج از مرز مهران رو به کاهش و ورود زوار به داخل کشور در آستانه افزایش است؛ چرا که اولین تجمع ورودی زوار را صبح امروز در مرز مهران شاهد بودیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا که در مرز مهران حضور دارد، به آمادگی ماموران این پلیس تخصصی برای تامین امنیت زوار اشاره و تصریح کرد: همانگونه که یگان ویژه لایه‌های امنیتی را برای خروج زوار لحاظ می‌کرد این لایه‌های امنیتی نیز همراه با موج بازگشت زوار تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

سردار کرمی اعلام کرد: ماموران یگان‌های ویژه آمادگی کامل برای برقراری امنیت، استقبال و کمک‌رسانی به زوار اربعین حسینی را دارا هستند؛ در این خصوص خدمات درمانی، فرهنگی، رفاهی و ایستگا‌ه‌های صلواتی برای زوار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: واحدهای خیاطی، آرایشگری، ماساژ، ایستگاه‌های تست قند خون و فشار، تزریقات، واحدهای پذیرایی صبحانه، نهار و شام برای ارائه خدمت‌‌ به زوار در حال فعالیت هستند؛ همچنین گروه‌های مردم‌ یاری نیز در این پلیس تشکیل شده تا بتوان در راهنمایی به زوار و همچنین حمل ساک و وسایل آنها کمک‌رسانی لازم را داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها