گودرزی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عدم تلاش متولیان فرهنگی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه

نماینده مجلس شورای اسلامی عملکرد مسوولان به خصوص متولیان فرهنگی کشور در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه را ضعیف دانست.
کد خبر: ۳۱۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 28October 2018

عدم تلاش متولیان فرهنگی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعهمسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه تاریخ، رشادت‌های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را از یاد نخواهد برد، اظهار داشت: امروز حتی کشورهایی که سلطه‌طلب هستند و برای کسب منافع خودشان به کشورهای دیگر هجوم می‌برند طوری وانمود می‌کنند که گویا برای دفاع از خاکشان به کشورهای مورد هدف حمله کرده‌اند لذا برای بزرگنمایی اقدامات ضد انسانی‌ خود چه بسا موزه‌هایی به همین مضمون نیز در کشورشان دایر کرده‌اند.

وی در ادامه با توجه به اینکه دوران هشت سال جنگ تحمیلی دفاع همه‌جانبه نیروهای مردمی و رزمندگان پاسدار و ارتشی بود، افزود: اگر بخواهیم به طور جدی برای به نمایش گذاشتن هر آنچه که در دوران جنگ تحمیلی بر ما گذشت و بازگو کردن حماسه‌سازی‌های رزمندگان اقدام کنیم، به قدری حرف برای گفتن داریم که هیچ کدام شبیه به دیگری نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتدار ایرانِ امروز مرهون مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: عمده دلیل وحشت غربی‌ها از کشور ما این است که تاریخچه دفاع مقدس را به خوبی مطالعه کرده‌اند و می‌دانند که رویارویی علیه ایران چیزی جز شکست برایشان به ارمغان نخواهد آورد.

گودرزی با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از رژیم بعث عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز هم آمریکایی‌ها نه تنها دشمن تراز اول جمهوری اسلامی هستند بلکه از کشورهایی که نسبت به ایران خصومت و کینه دارند به شدت حمایت می‌کند که پشتیبانی از آل سعود مصداق بارز این موضوع است.

این نماینده خانه ملت داشتن جامعه‌ای سالم را در گرو ترویج فرهنگ و ارزش‌های الهی خواند و تصریح کرد: اگر مسوولان به خصوص متولیان فرهنگی کشور در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جامعه کنونی تلاش جدی کرده بودند، بدون شک ما شاهد معضلات و آسیب‌های اجتماعی کنونی نبودیم؛ چراکه سبک زندگی رزمندگان و شهدا از زندگی‌هامان آفت‌زدایی می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار