قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ترحم دول غربی به مافیای مواد مخدر آنها را جری‌تر می‌کند

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه دول غربی از طریق تخفیف مجازات و ترحم به مافیا باعث جریح‌تر شدن شبکه‌های مافیای مواد مخدر می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 21October 2014

ترحم دول غربی به مافیای مواد مخدر آنها را جری‌تر می‌کند

 به گزارش دفاع پرس، "علیرضا جزینی" قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در مراسم افتتاح یازدهمین نشست مقامات ارشد ابتکار سهجانبه با اشاره به نشستهای سازنده گذشته انجام شده اظهار داشت: امیدواریم این نشست با موفقیت برگزار شد و اهداف از پیش تعیین شده در مبارزه جهانی علیه مواد مخدر محقق گردد.
 
وی با اشاره به ایجاد ابتکار سهجانبه در سال 2008 گفت: دتر آن سال شکلگیری چنین ساختار کارآمدی به سختی قابل تصور بود در حالی که امروز در پرتو همکاری و هم اندیشی 3 کشور ایران، پاکستان و افغانستان و تلاشهای دفتر مقابله با جرم سازمان ملل، از این ابتکار سهجانبه به عنوان یک ساختار منطقهای موفق و موثر یاد میشود.
 
جزینی ادامه داد: با این وجود معتقدیم که این ساختار در ابتدای مسیر خود قرار داشته و مقصد نهایی آنها دستیابی به منطقهای عاری از مواد مخدر است لذا باید تلاش کنیم تا از طریق توسعه، تکامل و تعامل ابتکار سهجانبه، موفقیتهای پیشین را بیش از پیش محقق کنیم. 
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر عرضه مواد و بازارهای نوظهو رمصرف و تقاضا، تغییرات بیوقفه مسیرهای ترانزیت مواد مخدر، دیگر زیرساختهای انتظامی و امنیتی کشورها و همچنین تحولات سیاسی منطقه را از چالش معمول در مسیر مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: علاوه بر این موارد اقدامات شبکه مافیایی مواد مخدر و در اختیار داشتن امکانات مادی این شبکهها در مقابل ما قرار داشته و این شبکههای گسترده برای خنثی کردن تلاشهای ما به هر حیلهای متوسل میشوند.
 
جزینی با بیان اینکه مقصد نهایی قاچاق مواد مخدر کشورهای غربی هستند، گفت: متاسفانه دول غربی با ترحم به مافیای مواد مخدر از طریق تخفیف مجازات آنها، انی شبکهها در سوداگری مرگ خود جریحتر میکنند لذا ما نیز بادر نظر داشتن این چالشها در جهت کارآمدی بیشتر ابتکار سهجانبه تلاش میکنیم.
 
وی با اشاره به نقش تعیین کننده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در زمینه تامین اعتبارات و تجهیزات خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات منطقهای از جمله عواملی است که در رسیدن به موفقیتهایمان نقش برجستهای دارد و خوشبختانه تا امروز 6 نشست کارشناسی در قالب همکاری اطلاعاتی، 10 نشست کارشناسی ارشد و 7 اجلاس در سطح وزرای سه کشور برگزار شده است.
 
جزینی توجه ویژه به کشور ایران، افغانستان و پاکستان به موضوع کاهش تقاضا در حال ابتکار سه جانبه را خواستار شد و افزود: به همان میزانی که باید زمینههای همکاری در حوزه مقابله تقویت شود، موضوع کاهش تقاضا نیز بایست مورد توجه قرار گیرد. چرا که مبارزه با تولید و ترانزیت مواد مخدر بدون توجه به موضوع کاهش تقاضا همانند حرکت اتومبیل با یک چرخ است.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه با توصیههای انجام شده در پنجمین اجلاس وزرا، حدود اختیارات ابتکار سهجانبه در موضوع کاهش تقاضا و مبارزه با پولشویی نیز افزایش یافته و امیدواریم با همکاری این سه کشور و حمایت سازمان unodc، سه کشور مذکور به عنوان الگوی موفقی در زمینه پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان در جهان مطرح شوند چرا که این همکاریها از انگیزه قاچاقچیان در قاچاق مواد مخدر خواهد بود. 
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان توقف جریانات مالی ناشی از مواد مخدر را امری حیاتی دانست که باعث ادامه حیات قاچاق مواد مخدر به شمار میرود.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار