ضرورت روایت سینمایی از حماسه 13 آبان

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه روز تاریخی 13 آبان طی اطلاعیه‌ای از جامعه سینمایی و هنرمندان کشور دعوت کرد همصدا با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز دانش‌آموز شرکت کنند.
کد خبر: ۳۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ - 03November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در اطلاعیه خود آورده است: امسال در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی و درست همزمان با روز 13 آبان روز تسخیر لانه شیطان، دولتمردان آمریکایی در اقدامی کورکورانه با همان راهبرد کور همیشگی‌شان در صدد انتقام‌جویی از انقلاب خمینی کبیر برآمدند و همچنان، بر طبل توخالی می‌کوبد.

سیزدهم آبان سالروز شهادت جمع کثیری از دانشجویان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تسخیر لانه‌جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و برملا شدن سیاست‌ها و نیرنگ‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی را دوباره برای ملت جان بر کف ایران زنده می‌کند. این روز، برای ملت ما بویژه برای دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان جامعه روز پایان سلطه چندین ساله استکبار است.

نماد اعتراض به حاکمیت زیاده خواهان و انحصارطلبان جهانی و روز فروپاشی کاخ هیمنه قدرت و اقتدار زورگویان تاریخ است. امسال، اما این روز، فارغ از یک رخداد تاریخی شاخصه دیگری دارد و آن آغاز بازگشت تحریم‌ها و حماقت‌های دنباله‌دار آمریکاست؛ تحریم‌هایی که با زیرپا گذاشتن بدیهی‌ترین حقوق و مقررات بین‌المللی و آشکارترین شکل بداخلاقی و بی‌اعتنایی به اجماع جهانی در موضوع برجام دوباره بازگردانده شد.

یک‌بار دیگر این قدرت پلید شیطانی ثابت کرد که تنها هدفش، انحصار، تامین منافع و گسترش پهنه مطامعش است و در این مسیر، به منافع ملت‌ها و دولت‌های دیگر وقعی نمی‌نهد. از این رو، امروز ملت و دولت ما، بار دیگر ناجوانمردانه هدف یک جنگ تمام اقتصادی و روانی و رسانه‌ای قرار گرفته‌اند. معتقدیم در این مقطع خطیر، هوشیاری و بصیرت و تکیه بر توان ملی بیش از هر زمانی مهم و تعیین کننده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن اهتمام به رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب برای حل مشکلات داخلی با تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های ملی، یاد و خاطره همه شهدای ضد استکباری را گرامی می‌دارد و از سینماگران و جامعه سینمایی و هنری کشور دعوت می‌کند همصدا با اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی روز 13 آبان - روز ملی مبارزه با استکبار جهانی- حضور یابند. بر این باوریم با حمایت مراکز، دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های انقلابی و با مشارکت سینماگران دغدغه‌مند و متعهد، می‌توانیم در عرصه ثبت حماسه 13 آبان صاحب چندین اثر ماندگار شویم؛ چرا که به نظر می‌رسد این واقعه بزرگ تاریخی به درستی برای جامعه، بویژه برای نسل‌های جدید تبیین و روایت نشده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها