آیت‌الله علم الهدی:

شهادت شهید شوشتری نشانگر ادامه خط شهادت است

امام جمعه مشهد گفت: شهید شوشتری در طول هشت سال دفاع مقدس با همراهی رزمندگان در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کرد و بدن پاره‌پاره شهیدان شوشتری و محمدزاده نشان داد که پرونده شهادت باز است.
کد خبر: ۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ - 21October 2014

شهادت شهید شوشتری نشانگر ادامه خط شهادت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد عروج ملکوتی سرلشکر پاسدار شهید نورعلی شوشتری و سرتیپ پاسدار شهید رجبعلی محمدزاده و شهدای وحدت در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی به همراه نیروهای تحت امر خود و همچنین مسئولین استان حضور داشتند، آیتالله علم الهدی امامجمعه مشهد مقدس به ایراد سخن پرداخت.

آیتالله علم الهدی با استناد به آیات قرآن کریم به زندهبودن شهدا و حیات آنها پس از رفتن از این دنیا اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم آمده است که به کسانی که درراه خدا کشته شدند مرده مگوئید و خداوند اشاره دارد که حتی طوری بروز ندهید که شهید مرده است، یعنی مراسم شهید را مراسم مرده برگزار نکنید که شهیدان زندهاند و فدایی راه خدا زنده است و ما نهتنها با زبان بلکه باید با عمل و دفاعمان از اسلام ناب زندهبودن شهدا را به اثبات برسانیم.

وی در ادامه افزود: آن زمانی شهدا را باید مرده خواند که دروازه تعامل با تمام کشورها باز ­شود و ببینیم که با استکبار رابطه داریم و بر اساس آرامش و مصلحت و سازش با همه قدرتهای شیطانی بساط سیاسی خود را پهن کرده و ارتباط برقرار میکنیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: آنان که ایستادند و تا آخرین قطره خونشان رزمیدند و این حقیقت را زنده کردند که دفاع از اصول و حقایق اسلامی زنده است و بدن پارهپاره شهیدان شوشتری و محمدزاده نشان داد که پرونده شهادت باز است.

وی افزود: اگر بنا بود شهدا مرده باشند، باید بعد از روزی که قطعنامه پذیرفته شد و با عملیات مرصاد که به منافقین ضربه سنگینی وارد شد، همهچیز به فراموشی سپرده می­شد، که اینگونه نشد و شهیدان شوشتری و محمدزاده و شهدای وحدت خط شهادت را ادامه دادند.

امامجمعه مشهد مقدس تبلور حیات شهدا را در اعمال و کردار ما دانست و تأکید کرد: با کار و اظهاراتتان و راهی که انتخاب کرده­اید و با حرفهایی که می­زنید و با مواضعی که اتخاذ می­کنید و با حمایتهای مردانه­ای که از دین دارید این پیام را بدهید که شهدا زنده­اند.

آیتالله علم الهدی در مورد مقام شهید شوشتری گفت: او در طول هشت سال دفاع مقدس با همراهی رزمندگان در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کرد و با بدرقه کردن پیکر مطهر شهدا این پیام را داد که من هم خط و مسیر شهادت را ادامه خواهم داد.

امامجمعه مشهد با اشاره به اینکه شهادت شهدای وحدت تجدید خاطره درس شهادت است، افزود:  با نزدیک شدن ماه محرم این را هم بیان کنم که تکهتکه شدن ابدان مطهر شهدای وحدت در جریان انفجار تروریستی، ترسیمکننده شفافی از این فرمایش حضرت رضا(ع) است که اگر خواستی بر مصیبتی گریه کنی بر جدم حسین (ع) گریه کن که او را ذبح کردند و کیفیت شهادت این عزیزان  تابلویی از شهادت 1400 سال پیش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها