سردار رسولی تاکید کرد؛

لزوم تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در قالب استانی

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با تدوین طرح جامع استانی در قالب پدافند غیر عامل می‌توان استان مازندران را در مقابل خطرات احتمالی مصون نگه داشت.
کد خبر: ۳۱۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 04November 2018

لزوم تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در قالب استانیبه گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار «سید داوود رسولی» معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای اداری مازندران پدافند غیرعامل را در کشور نیازمند توسعه علمی دانست و اظهار داشت: اهداف و برنامه‌های این سازمان باید در دانشگاه‌ها محقق شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل به عنوان علم بین رشته‌ای تعریف شده است همچنین امنیت و سلامت دو مقوله مهم و ضروری برای جامعه تلقی می‌شود، افزود: با تدوین طرح جامع استانی در قالب پدافند غیر عامل می‌توان استان را در مقابل خطرات احتمالی در استان مصون نگه داشت.

معاون پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل کاهش آسیب‎پذیری و مصون‎سازی زیر ساخت‌ها را فراهم می‌کند.

وی ارتقا دانش، کسب مهارت و تغییر رویکرد مدیریت را از اهداف پدافند غیر عامل عنوان و حضور پدافند غیر عامل را در جهت آرامش رساندن مردم الزامی دانست.

رسولی ادامه داد: دانشگاه‌های فعالی در بحث پدافند غیرعامل داریم که باید در خصوص بهره وری و تقویت هم افزایی آن‌ها تلاشی بیش از این صورت گیرد.

وی افزود: 15 رشته تحصیلی مرتبط با پدافند غیر عامل در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و بیش از 600 پایان نامه نیز در این مورد وجود دارد که می‌توان از آن در راستای پدافند غیر عامل بهره گیری کرد.

رسولی ادامه داد: اقتدار ملی هر کشور از اقتدار علمی آن سرچشمه می‌گیرد و پدافند غیر عامل به نوعی ایجاد بازدارندگی در زمان بحران است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تکلیف‌گرایی و شناخت اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، می‌تواند موجب ایفای نقش تاثیرگذار در این حوزه شود.

وی افزود: پدافند غیر عامل در زمینه‌های زیستی، پرتوی، سایبری، شیمیایی و اقتصادی در حال فعالیت است.

رسولی در پایان گفت: پایان نامه‌های دکترا، تا هفت میلیون و کارشناسی ارشد تا سه میلیون و 500 هزار تومان در حوزه پدافند غیر عامل مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها