سردار سپهر در مراسم رونمایی از مجموعه آثار پدر شعر انقلاب:

اسلام بزرگ‌ترین پشتیبان شعر و هنرهای دینی است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اسلام بزرگ‌ترین پشتیبان شعر و هنرهای دینی است.
کد خبر: ۳۱۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 04November 2018

اسلام بزرگ‌ترین پشتیبان شعر و هنرهای دینی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از مجموعه آثار حمید سبزواری پدر شعر انقلاب اظهار داشت: نقش شعر و شعرا و ادیبان و خطیبان و هنرمندان و اصحاب قلم و فکر و کسانی که در عرصه تولید محتواهای اسلامی و انقلابی تلاش کردند در پیروزی و تداوم انقلاب در ۴۰ سال گذشته سهم مهمی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

وی گفت: باید از محافل بزرگداشت شاعران ضمن به‌بزرگی یاد کردن از اندیشمندان بهره‌های دیگری ببریم چراکه شاعران از جمله خواص جامعه هستند. ماموریت انقلاب اسلامی ساخت دولت و تحقق جامعه اسلامی و نهایتا تحقق تمدن نوین اسلامی است که در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و مورد تاکید قرار گرفته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما تکلیف داریم نسبت به تحقق جامعه و تمدن اسلامی تلاش کنیم. این کار نیازمند تلاش همگانی در همه عرصه‌هاست. امروز انقلاب اسلامی در مقابل تمام تفکرات غرب و شرق ابراز وجود می‌کند؛ البته مشکلات امروز ما به دلیل مقاومت جبهه کفر در برابر جبهه توحیدی است لذا باید آورده‌هایمان را تقویت کنیم.

سردار سپهر گفت: یکی از مسوولیت‌های شاعران ما بشیر و نظیر بودن در جامعه است. ظرفیت شعر در سابقه و تاریخ ادیان توحیدی مورد تقدیر بزرگان بوده این یعنی اسلام بزرگ‌ترین پشتیبان شعر و هنرهای دینی است.

وی تاکید کرد: ۲ اقدام اساسی و کارکردی برای بنای جامعه توحیدی از منظر رهبر انقلاب وجود دارد که بخش اول آن تلاش برای تولید فکر و علم در همه عرصه‌هاست. شاعر و شعر ما در این عرصه نیز باید مسوولیت خود را پیدا کند و با تولید مفاهیم تلاش کند. دومین اصل پرورش نیروی انسانی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قطعاً می‌توان با هنر و شعر و قلم بزرگترین خدمت را به جامعه انجام داد. دنیای کفر با جبهه نرم فرهنگی در دنیا اراده‌های خود را برای تغییر باور و رفتار به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار