موسوی:

ارسال بیش از 5 هزار فیلم خارجی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه/ 170 فیلم به بخش ملی راه یافته است

دبیر سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: با وجود همه اقدامات ضد ایرانی دشمنان و ترویج اسلام هراسی، 5 هزار و 100 فیلم خارجی متقاضی در جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان از این دارد که همه آن سیاست‌ها با شکست مواجه شده است.
کد خبر: ۳۱۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ - 05November 2018

ارسال بیش از 5 هزار فیلم خارجی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه/ 170 فیلم به بخش ملی راه یافته استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح امروز (دوشنبه 14 آبان‌ماه) با حضور «سید صادق موسوی» دبیر این دوره از جشنواره در انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در این نشست، سید صادق موسوی اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه مهم‌ترین رویداد فرهنگی در بخش فیلم کوتاه در خاورمیانه است. این جشنواره بهترین چشم‌انداز تولیدات فیلم کوتاه در کشور است. تعداد حضور آثار ایرانی و جوایز به دست آمده در سطح بین‌المللی نشان از رشد قابل توجه فیلم کوتاه است.

وی در ادامه گفت: فیلم کوتاه ما پشتوانه‌ای برای سینمای بلند است. هر چند وضعیت فیلم کوتاه ایده‌آل نیست؛ اما نسبت به سایر فعالیت‌های فرهنگی قابل تقدیر است. ما سعی داریم جشنواره سی‌ و پنجم را با شکوه و شان آن برگزار کنیم. اختتامیه این جشنواره در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد که نشان از مهم بودن آن در نظر دیگرانی است که آن را جدی نمی‌گرفتند.

موسوی در ادامه بیان داشت: امسال حدود 5 هزار و 100 فیلم کوتاه از 21 کشور به جشنواره ارسال شده که 67 فیلم به جشنواره راه پیدا کرد‌ه‌اند. سطح داوری جشنواره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اولین بار بازار فیلم کوتاه راه‌اندازی شده که از شرکت‌ها و شبکه‌های مختلف بین‌المللی هم دعوت شده است.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره حضور میهمانان خارجی در جشنواره نیز توضیح داد: مراسم پیچینگ برای اولین بار برگزار خواهد شد که در این مراسم از سرمایه گذاران خارجی و داخلی دعوت خواهد شد. ۱۱۰ میهمان خارجی به این جشنواره دعوت شده است. دومین کشوری که آمار بالایی در تعداد آثار ارسالی به جشنواره را داشتند از کشور آمریکا بود که نشان از اهمیت کشوری مثل ایران دارد. یعنی تحریم‌های دشمنان تاثیر معکوس داشته است. علاوه بر این تولیدات مشترک از اتفاقات مهم در این دوره از جشنواره است که عده‌ای از آن‌ها برای عقد قرار داد به ایران خواهند آمد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در جشنواره امسال نیز «20 نشست 34» با مدیریت «احمد الستی» برگزار خواهد شد که در این نشست‌ها از اساتید طراز اول استفاده خواهد شد که اسامی داوران متعاقبا اعلام خواهد شد. سال گذشته کتاب « 20 نشست 34» تدوین و تالیف شده است. در روز‌های برگزاری جشنواره در روز سینما و کتاب از سه عنوان کتاب رونمایی خواهد شد.

وی درباره موارد جانبی جشنواره توضیح داد: در حوزه تغییرات فنی نیز آثار به صورت 2k و 4k با صدای دالبی پخش خواهد شد که آثار با کیفیت بالایی اکران خواهد شد. بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را ایسفا به عنوان مهمترین تشکل فیلم کوتاه انتخاب خواهند کرد. ۷۰ شهردار، «محمد جواد ظریف»، «آذری جهرمی» و «سورنا ستاری» در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت که در کنار سفرای کشور‌های شرکت کننده‌های در جشنواره نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی در بعد سیاسی دارد.

موسوی در پایان گفت: بزرگ داشت احمد الستی و مرور آثار «اشکان اشکانی» از برنامه‌های جشنواره سی‌ و پنجم است. یک ترکیب هفت نفره بیش از ۵۰ فیلم را انتخاب کرده بودند که درخواست شد این تعداد بیشتر شود تا فرصت دیده شدن آثار فیلم کوتاه فراهم شود. در نهایت ۱۷۰ فیلم در بخش ملی راه یافته و شش فیلم ایرانی در بخش بین‌المللی اکران خواهند شد. امسال یک سالن اختصاصی در پردیس ملت برای اصحاب رسانه در نظر گرفته شده تا مشکلات سال‌های قبل را شاهد نباشیم. حجم آثار به نمایش درآمده چنین شرایطی را ایجاب می‌کند.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار