پس از دیدار با «هیگل»؛

موشه یعلون از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ابراز نگرانی کرد

وزیر جنگ رژیم‌ صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت در دیدار با «چاک هیگل» همتای آمریکایی خود، از روند مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۳۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 22October 2014

موشه یعلون از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، موشه یعلون گفت: «مسئله ایران واقعا مایه نگرانی ماست. بحث تحقق توافق و اینکه چه نوع توافقی صورت میگیرد، ما را نگران میکند. من اینجا در حال رایزنی در مورد این مسئله هستم و پشت درهای بسته نگرانیهای خود را مطرح میکنیم.»

رژیمصهیونیستی از ابتدای مذاکرات هستهای تأکید کرده است که ایران نباید هیچگونه فعالیت غنیسازی داشته باشد. یعلون روز سهشنبه هم گفته بود هر توافقی که حتی یک سانتریفیوژ فعال برای ایران باقی بگذارد، از دید تلآویو یک «توافق بد» است. در مقابل دولت «باراک اوباما» این موضع را غیرواقعبینانه دانسته و تصریح کرده است که تهران در توافق نهایی میزان محدودی از غنیسازی بومی را حفظ خواهد کرد.

یعلون در بخش دیگری از پیام صوتی خود گفته است: «ما همواره گفتهایم که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است و حالا سوال این است که آیا آنچه آنها دارند در مورد آن بحث میکنند، تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران میتواند داشته باشد؟ اگر اینطور است، باید پرسید که ایران اصلا به چه دلیل باید سانتریفیوژ داشته باشد؟»

«بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیمصهیونیستی در دیداری که سه هفته قبل در کاخ سفید با «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا داشت، گفت امیدوار است که توافق جامع، ایران را به کشوری که در آستانه هستهای قرار دارد، تبدیل نکند. در حالی که در توافق موقت طرفین تائید کردهاند که میزان غنیسازی بر اساس «نیازهای عملی ایران» تعیین میشود، کشورهای غربی مفهوم ابداعی «زمان گریز» را در مذاکرات مطرح کردهاند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها