عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عدم ارسال CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام/ مجلس رفع ایراد می‌کند

محمدابراهیم رضایی با اشاره به ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان به لوایح FATF و ارجاع آن به مجلس، گفت: ایرادات توسط مجلس رفع و یا حذف می‌شوند، بعید می‌دانم این لوایح به مجمع برود.
کد خبر: ۳۱۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 08November 2018

محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: برخی از مسوولان نهایی و تصویب شدن لوایح FAFT را راهگشای مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند، در حالیکه بهبود وضعیت کنونی کشور هیچ ارتباطی با پیوستن ما به کنوانسیون‌های بین‌المللی ندارد.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه با تصویب لوایح FATF خودمان را تحت نظارت دقیق آمریکایی‌ها قرار می‌دهیم، افزود: کسی منکر تعامل با جوامع بین‌المللی در خصوص بهبود شرایط و برقراری روابط در این خصوص نیست، اما پیوستن به کنوانسیونی که طراحان اصلی آن بدخواهان جمهوری اسلامی هستند، آیا منفعتی به ارمغان می‌آورد؟

رضایی با بیان اینکه اگر لوایح FATF مطابق با قوانین جمهوری اسلامی بود، شورای نگهبان بر آن ایراد نمی‌گرفت، تصریح کرد: شورای نگهبان ۲۳ ایراد بر این لوایح گرفت و آن را برای بررسی مجدد به مجلس ارجاع داد؛ لذا این لوایح در کمیسیون امنیت ملی مورد تحقیق قرار خواهد گرفت و نهایتا اگر ایرادات قابل رفع بود، این کار انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان خمین با توجه به این نکته که مجلس در خصوص لوایح FATF تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد، گفت: ایراداتی بر این لوایح وارد است که سعی بر آن خواهد شد تا مطابق با قوانین کشور آن‌ها را اصلاح کنیم و اگر این کار امکان نداشت، پرونده آن بسته خواهد شد؛ لذا این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام نخواهد رفت.

به گزارش دفاع پرس، در جلسه علنی ۱۵ مهرماه سال جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند؛ پس از تصویب این لایحه، بررسی‌های شورای نگهبان شروع شد تا اینکه روز ۱۳ آبان خبر رسید که شورای نگهبان ۲۰ ایراد را بر این تصویب مجلس وارد دانسته است که در نتیجه این لایحه برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار