علیرضا بهرامی مطرح کرد؛

حضور 535 اثر در جشنواره کتاب و رسانه/ ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای کتاب در رسانه‌ها

دبیر هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه گفت: امسال 535 اثر از 175 شرکت‌کننده از شهر‌ها و استان‌های مختلف در جشنواره هفدهم حضور دارند.
کد خبر: ۳۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ - 11November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، علیرضا بهرامی دبیر هفدمین دوره جشنواره کتاب و رسانه نیز در سخنانی اظهار داشت: جشنواره‌های رسانه در بیشتر دوره‌ها محملی برای تقدیر و تشکر از کسانی بودند که طی یک‌سال در حوزه مشخصی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به سیر تکوینی این جشنواره، افزود: جشنواره کتاب و رسانه اگرچه گاهی با توقف‌هایی مواجه شده است، اما همچنان مسیر رو به پیشرفتی را طی می‌کند و باید این مطالبه را از جشنواره داشته باشیم که هر دوره، ارزش افزوده‌ای برای حوزه کتاب در رسانه‌ها ایجاد کند.

بهرامی با بیان اینکه این ارزش افزوده‌ها، بینشی است که به جشنواره کتاب و رسانه داریم، گفت: جشنواره کتاب و رسانه فرصتی برای نگاه وسیع‌تر به رسانه‌های مختلف، گونه‌های رسانه‌ای و مناطق جغرافیایی مختلف است که فکر می‌کنم طی این چند سال رو‌به‌رشد بوده است، اینکه ما در هر دوره، ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان از شهر‌های مختلف را داشته باشیم و در نهایت تجلیل از رسانه‌هایی باشد که در طول سال آن‌ها را نمی‌بینیم یا کمتر می‌بینیم.

وی تاکید کرد: همچنین تنوع نسلی که در جشنواره اتفاق می‌افتد یکی دیگر از این برنامه‌ها است که تجلیل از چهره‌های پیشکسوتی که بیش از نیم قرن در حوزه کتاب فعالیت رسانه‌ای دارند را انجام می‌دهیم.

بهرامی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره بخش‌های جدید جشنواره کتاب و رسانه، توضیح داد: مشخصا اضافه شدن بخش تولید محتوا درباره کتاب در فضای مجازی امسال به جشنواره افزوده شد، همچنین رویکرد بازگشتی که سعی کردیم با اضافه کردن بخش طنز مطبوعاتی و طنز در بخش دیداری و شنیداری داشته باشیم تا به این بخش مغفول رسانه‌ها توجه ویژه‌تری شود.

وی تاکید کرد: افزوده شدن بخش عکس در سال گذشته ما را به این رهنمون می‌کند که به بسته کاملی از فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب برسانیم و در اینجا به دبیر و دست‌اندرکاران دوره آتی جشنواره پیشنهاد می‌کنم که بخش کاریکاتور مطبوعاتی و گرافیک کتاب در رسانه‌ها را به جشنواره اضافه کنند و با این اقدام بسته جشنواره برای سال‌های آتی تقریبا کامل می‌شود.

بهرامی درباره وجوه دیگر جنبه‌های ارزش افزوده جشنواره کتاب و رسانه، گفت: انتظار داریم جشنواره در طول سال بتواند فرایند مثبتی را طی کند هم در جنبه‌های آموزش ضمن خدمت و ارتقای کیفی حوزه کتاب به ویژه در بخش‌های نوین فعالیت رسانه‌ای می‌تواند کارساز باشد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر این جشنواره می‌تواند بازویی برای تصمیم‌گیری‌های فراتر از موسسه خانه کتاب باشد و به عنوان بازوی کمکی برای معاونت فرهنگی و روابط عمومی آن باشد. همچنین این جشنواره می‌تواند در تصمیم‌سازی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه‌های خارجی سهیم باشد و می‌تواند کمک‌رسان برای تصمیم‌گیری حوزه رسانه در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی باشد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر شاهد افزایش کمی آثار در جشنواره کتاب و رسانه بودیم، گفت: امسال 535 اثر از 175 شرکت‌کننده از شهر‌ها و استان‌های مختلف در جشنواره هفدهم حضور دارند که یکشنبه 27 آبان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران مراسم اختتامیه خبرنگاران حوزه کتاب خواهند بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها