به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حمیدرضا حاجیبابایی در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم اجرای طرح رتبهبندی معلمان در طول اجرای برنامه، اظهار داشت: دولت موظف است لایحه را به مجلس ارائه نماید.
وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان داشت: همزمان با رونمایی سند، طرح رتبهبندی معلمان نیز تدوین و در هیات دولت تصویب شد که مراحل اجرای آن در سال 92 طی شده بود و نیاز است در حال حاضر نیز اهتمام جدی برای اجرای آن به عمل آید.
حاجیبابایی با اشاره به طرح معلمان تمام وقت که اخیرا در وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است، گفت: این طرح برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است و به نظر میرسد طراحان طرح معلمان تمام وقت یک روز نیز در کلاس درس معلم نبودهاند و سختی کار معلمان را درک نکردهاند؛ مگر معلم میتواند 30 ساعت و 44 ساعت تدریس کند، تدریس کار سخت، حساس و طاقت فرسایی است و اجرای این طرح پیامدی جز فرسایش جسمی و روحی معلمان ندارد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان با تاکید بر اینکه اشتباه برداشت طراحان طرح معلم تمام وقت را باید با اجرای رتبهبندی معلمان تصحیح کرد، گفت: در طرح رتبهبندی معلمان که یکی از نقاط روشن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، معلمان و فرهنگیان همتراز هیات علمی دانشگاهها در چهار رده مربی، دانشیار، استادیار و استاد رتبهبندی میشوند و حقوق و مزایای آنها نباید کمتر از 80 درصد هیات علمی دانشگاهها باشد.
وی افزود: با این نگاه و با اجرای این طرح معلم ساعاتی مانند اساتید و هیات علمی دانشگاهها به تحقیق و پژوهش و مطالعه در حیطه کاری خود و روزآمد کردن اطلاعات خود میپردازد، نه این که 44 ساعت بیوقفه در کلاس تدریس کند و این برداشت اشتباه محض است.
حاجیبابایی تصریح کرد: بارها تاکید کردهایم و بر اساس سند تحول بنیادین به صراحت فریاد زدهایم که معلم کارمند نیست و جایگاه معلم فراتر از کارمند است و معلم باید تراز هیات علمی دانشگاه را کسب کند؛ چراکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه تولید منابع انسانی کشور است.
وی اظهار داشت: دولت لایحه رتبهبندی را هرچه سریعتر به مجلس ارائه کند و مجلس نیز از تمام ظرفیتهای خود برای تصویب واجرای رتبهبندی معلمان بر اساس طرحی که مبتنی بر سند تحول بنیادین تدوین شده بود، استفاده کند تا بتوانیم مرجعیت معلمان را بر اساس آنچه شأن و شایسته آنهاست، محقق سازیم.
انتهای پیام/ 151