غضنفری عنوان کرد؛

برگزاری ۸ نشست در خصوص حکمرانی دنیا/ لزوم برنامه‌ریزی مدرسه حکمرانی در زمینه معیشت مردم

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه عالی دفاع ملی از برگزاری هشت نشست در خصوص حکمرانی دنیا در سال جاری خبر داد و گفت: باید در مدرسه حکمرانی مباحثی طراحی شود که بتوانیم در خصوص معیشت مردم، برنامه طراحی کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ - 12November 2018

لزوم برنامه‌ریزی مدرسه حکمرانی در زمینه معیشت مردمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «مهدی غضنفری» رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی صبح دوشنبه در نشست تخصصی مدارس حکمرانی دنیا با بیان اینکه تا پایان سال هشت نشست در خصوص حکمرانی دنیا برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علت‌های برگزاری این نشست‌ها این است که بدانیم مدرسه حکمرانی می‌خواهد چه کاری انجام دهد و چه ماموریتی دارد.

وی با بیان اینکه باید چرایی ماموریت مدرسه حکمرانی دنیا را مشخص کنیم، افزود: قبل از ما کشور‌های زیادی دارای مدرسه حکمرانی دنیا بودند و ما پس از ۴۰ سال به این موضوع رسیدیم، که دیر شده است.

غضنفری اضافه کرد: جلسات بعدی در خصوص حکمرانی در نهج البلاغه، حکمرانی اقتصادی، حکمرانی آموزش، حکمرانی دانش و حکمرانی پژوهش است و هشتمین جلسه آن که در اسفندماه با موضوع حکمرانی آب برگزار خواهد شد. در این جلسه نیز چیستی حکمرانی دنیا به بحث گذاشته خواهد شد.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: امروز در خصوص سیستم‌های سطح پایین، دانشگاه‌های زیادی داریم؛ اما به سیستم‌های سطح بالا نمی‌پردازیم و این باعث شده که ما در برخی مباحث از دنیا عقب بمانیم.

وی افزود: باید امروز در مدرسه حکمرانی مباحثی طراحی شود که بتوانیم در خصوص معیشت مردم، برنامه طراحی کنیم تا با توجه به نیاز‌های جامعه، مدرسه حکمرانی رشد کند.

غضنفری عنوان کرد: ما با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور، اعلام آمادگی کردیم که ۱۵ استاندار جدیدی را که قرار است تصدی استان‌ها را به عهده بگیرند، آموزش دهیم؛ البته شاید جواب نامه ما را ندهند؛ زیرا فکر می‌کنند که آن‌ها نیاز به آموزش ندارند.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین مشکل ما این است که در دولت‌ها آموزش‌ها ذخیره نمی‌شوند و هزینه این موضوع را مردم خواهند داد، نه دولت‌ها.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار