نماینده مردم «کوهدشت» و «رومشکان» در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت عمومی کشور مناسب است/ با اجرای اقتصاد مقاومتی جای نگرانی نیست

«الهیار ملکشاهی» گفت: برخلاف سیاه‌نمایی دشمنان، وضعیت عمومی کشور مناسب است و با تکیه بر داشته‌ها و اجرای اقتصاد مقاومتی، جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۳۱۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 12November 2018

امنیت حاکم در لرستان زمینه سرمایه گذاری در این استان را فراهم کرده است/ با استفاده از ظرفیت اربعین با ملت های زیادی ارتباط برقرار کردیم.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «الهیار ملکشاهی» نماینده مردم «کوهدشت» و «رومشکان» در مجلس شورای اسلامی، شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان، اظهار داشت: برخلاف سیاه‌نمایی دشمنان، وضعیت عمومی کشور مناسب است و با تکیه بر داشته‌ها و اجرای اقتصاد مقاومتی، جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به برخی از مشکلات کنونی کشور، گفت: باید به صورت نسبی به وضعیت کشور نگاه کرد نه مطلق؛ چرا که وضعیت کشور از لحاظ بین‌المللی خوب است.

ملکشاهی افزود: با مجبور شدن آمریکا به محدود کردن برخی از تحریم‌ها، بی‌آبرویی و تحقیر آن‌ها و رئیس جمهورشان را مشاهده کردیم.

نماینده مردم «کوهدشت» و «رومشکان» در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که با استفاده از ظرفیت اربعین با ملت‌های زیادی ارتباط برقرار کردیم، عنوان کرد: در راهپیمایی اربعین حدود ۲ میلیون شرکت کننده داشتیم و خوشبختانه، اختلاف بین ایران و عراق را که عده‌ای به دنبال آن بودند، به محبت تبدیل کردیم.

وی در رابطه با بودجه کشور، تصریح کرد: دولت مکلف است که ۱۵ آذرماه بودجه را به مجلس تقدیم کند و اکنون کمتر از یک ماه فرصت باقی مانده است، بعضی مدیران استان شبانه روز آن‌جا هستند و حتی آن‌جا می‌خوابند و با کارشناسان مرتبه پایین ارتباط برقرار می‌کنند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: به مسئولان استان لرستان پیشنهاد می‌کنم که زمان طلایی را از دست ندهند و به جد پیگیری کنند و حتی اگر از ما هم کمک بخواهند دریغ نمی‌کنیم، چون مجلس ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر بودجه را تغییر نمی‌دهد که آن نیز شاید نباشد؛ چرا که مجلس کار کارشناسی انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم «کوهدشت» و «رومشکان» در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مشکلات موجود استان لرستان نیز گفت: خوشبختانه استان لرستان از جهات مختلفی سرآمد است، هر چند مشکلات اقتصادی، عمرانی و معیشتی دارد، اما استان آرام و امنی است و زمینه کار در این استان فراهم است، اما گاهی علیه این امنیت تبلیغ می‌شود و دنبال از بین بردن آن هستند، در حالی که این امنیت خود یک زیرساخت برای سرمایه‌گذاری در استان است.

وی با بیان این‌که در بخش میراث فرهنگی استان لرستان سرآمد است، اما قسمت زیادی از میراث فرهنگی ما شناسایی و مطالعه نشده است، عنوان کرد: در این زمینه دره «شیرز» منحصر‌به‌فرد است و حتی شاید در دنیا هم منحصربه‌فرد باشد.

وی در رابطه با ثبت جهانی و ژئوپارک شدن «شیرز» بیان کرد: برای این کار مطالعات آن باید انجام و امکاناتی اختصاص داده شود، البته موانع باید برداشته شود تا این کار سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها