سردار سلامی در اختتامیه مسابقات قرآنی نیروی هوافضای سپاه:

دشمن اراده کرده تا چهره جوانان ما را تبدیل به نمادهای شیطانی کند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن به دنبال آن است تا چهره ظاهری جوانان ما تبدیل به نمادهای شیطانی شود؛ در واقع دشمنان اراده‌های خود را جزم کرده‌اند تا با نفوذ به قلب جوانان ما به دست‌کاری فطرت جوانان پرداخته و آن‌ها را به سوی خود جلب کنند؛ لذا بیش از گذشته نیازمند تمسک به قرآن هستیم.
کد خبر: ۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 22October 2014

دشمن اراده کرده تا چهره جوانان ما را تبدیل به نمادهای شیطانی کند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان و خانوادههای پاسداران نیروی هوافضا که صبح امروز در ستاد هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: برای انتشار پرتوهای انوار الهی، یعنی قرآن بر صفحه دل و برای به صحنه زندگی آوردن آیات قرآن و نیز برای شفابخشی به دردهای روحی، اضطراب، نگرانی و دغدغه و دلهرهها تلاش سازندهای جهت توسعه مفاهیم و معارف و امیدبخشی برای این نازله الهی و نورانی صورت گرفته است.

وی افزود: مرکز معرفت، شناخت، حقیقتجویی و مرکز ایمان انسان قلب است؛ قلب به معنای آنچه حیات ظاهری انسان را تداوم میبخشد نیست؛ بلکه قلب به معنای حقیقی آن یعنی معنویت الهی و مرکز معرفت و شناخت است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: خداوند در وجود انسان یک قلب قرار داده که اگر قلب انسان از نور معرفت الهی خالی شود یقیناً شیطان جای آن را پر میکند؛ بنابراین قرآن نقطه تام و جامع و کامل هدایت بشر است.

سلامی یادآورشد: قرآن چشمه نور، معرفت و حیات انسان است چون امسال به واسطه قلب، حیات می یابد ؛ در واقع حیات معنوی انسان با قلب معنوی او تداوم می یابد پس قلبی که سرشار از نور، شناخت و معرفت شود زندگی انسان را نورانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی الهی است که خداوند آن را نازل کرده است؛ پس اگر میخواهیم در زندگی با روشنی حرکت کنیم و از تاریکیها فاصله بگیریم، این کتاب وسیلهای است که پیامبر اسلام توسط آن مردم را از تاریکیهای جهل به وادی نور هدایت کرد؛ بنابراین نور لازمه حرکت صحیح انسان در زندگی است؛ چراکه نمیتوان در وادی ظلمات حرکتی هدایتبخش انجام داد؛ پس ما نیازمند نافذ قرار دادن تمام آیات روشنیبخش قرآن در تمام زندگی هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: همانگونه که قرآن خود را توصیف میکند، در بیان زیباییها نیز از هیچ موضوعی فروگذار نمیکند؛ به عبارت دیگر برای همه ارکان و اجزاء و مسیرهای زندگی، قرآن مثالهای روشنی دارد؛ زیرا ما را به تاریخ گذشتگان هدایت میکند.

وی با اظهار این نکته که قرآن برای مؤمنین شفا و رحمت، و برای ظالمان خسران و ضرر است، گفت: جای جای قرآن توصیفات دلانگیز و شوقانگیزی از تأثیرات آن در زندگی بشر وجود دارد؛ به نحوی که انسان مسلمان بدون قرآن نمیتواند هیچ حرکتی انجام دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه قرآن سرشار از حیات طیببه است، تصریح کرد: هنگامی که قرآن را مطالعه میکنید، میبینید که صلاح و رستگاری در همه جنبندهها تجلی و ظهور دارد؛ بهعنوان مثال درباره جنگ و جهاد در راه خدا، با ظرافتهای خاصی مطالب متعددی را بیان میکند. حتی در مورد اجتناب از غیبت، سوءظن و ندادن القاب زشت، سفارشات بسیاری در آیات مختلف قرآن وجود دارد.

وی با یادآوری این موضوع که خداوند قرآن را با شیواترین ادبیات و با موزونترین نغمههای الهی نازل کرده است، ادامه داد: دلهایی که منور به نور الهی است همانند ستارهها، نورانی و درخشان خواهد بود؛ لذا هرآنچه میتوانید قرآن تلاوت کنید؛ زیرا همه دردها با توجه و عمل به قرآن قابل درمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آنچه در این انقلاب برای تشویق جوانان به حفظ یا تفسیر معارف قرآنی صورت میگیرد، همه از برکت هدایتها و توجهات رهبر معظم انقلاب است؛ زیرا تمام وجود ایشان نشان از تجلی قرآن است؛ به همین خاطر میبینید طی دوران رهبری ایشان، تعداد بسیاری از جوانان گرایش به قرآن یافتهاند؛ به نحوی که در مقایسه با قبل از انقلاب تعداد حافظین قرآن بیشمار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار