مهدی رمضانی:

ثبت ۱۰۹ هزار فعالیت خلاقانه در بین کتابداران سراسر کشور

دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ثبت ۱۰۹ هزار فعالیت خلاقانه در بین کتابداران سراسر کشور گفت: در سال آینده ارزیابی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به طور مطلوبی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 15November 2018

ثبت ۱۰۹ هزار فعالیت خلاقانه در بین کتابداران سراسر کشوربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام دعایی، جمعی از کتابداران در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز کتابدار با پخش کلیپی پخش شد.

در ادامه مهدی رمضانی دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: بیست و ششمین سالروز مقام گرامیداشت کتاب را گرامی می‌داریم و خدا را شکر می‌کنیم که این روز به نام علامه طباطبایی مزین شده است.

وی گفت: شعار امسال حال خوش خواندن است و با این حال عرض می‌کنم امیدوارم بتوانیم گام مهمی در این راستا برداریم.

رمضانی عنوان کرد: مجموعه کتاب‌های رمانتیک شامل ۱۲۰ رمان جذاب در این هفته به سراسر کشور ارسال شد و دومین بسته اسباب‌بازی نیز در هفته اخیر ارسال خواهد شد. برگزاری جشنواره‌های «هدهد سفید» برای اعضای نوجوان نیز از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود که برگزار می‌شود.

دبیر هفته کتاب به برگزاری جشنواره کاشان شناسی و آغاز نشست کتابخانی دانشگاهی و حوزه‌ی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ برنامه طی این هفته اجرا خواهد شد و ۱۳ باب کتابخانه عمومی در این هفته گشایش خواهد یافت و مراحل ساخت ۱۳ کتابخانه به پایان خواهد رسید.

وی به ثبت ۱۰۹ هزار فعالیت خلاقانه در بین کتابداران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته شاهد رشد و پویایی انجمن‌های کتابخوان سراسر کشور بوده‌ایم که ما را بر آن داشت تا از فعالان این مجموعه تقدیر کنیم که استان همدان، کرمان و یزد استان‌های برتر این فعالیت‌ها بوده‌اند.

رمضانی گفت: سال آینده ارزیابی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به طور مطلوبی انجام خواهد شد. آماده‌ایم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حال خوش خواندن را تجربه ایجاد کنیم تا با جامعه‌ای در تراز دین به سمت جلو پیش رویم.

در ادامه مستندی از فعالیت‌های یک سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پخش شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار