نخست وزیر عراق:

حضور منافقین در عراق معضلی تحمیل شده به این کشور است

نخست وزیر عراق گفت: گروه‌های تروریستی به اسلام ضربه می‌زنند و در حالی که داعیه حمایت از اهل سنت دارند، بیشترین کشتار را در میان اهل تسنن به راه انداخته‌اند.
کد خبر: ۳۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲ - 22October 2014

حضور منافقین در عراق معضلی تحمیل شده به این کشور است

به گزارش دفاع پرس،  روز گذشته "حیدرالعبادی" نخست وزیر عراق به دیدار آیت الله "آملی لاریجانی" رئیس قوه قضاییه رفت.

در ابتدای این دیدار حیدر العبادی با ابراز خرسندی از حضور در تهران انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقصد نخستین سفر پس از تصدی سمت نخست وزیری را نشانهای بر تأکید بغداد بر گسترش و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینهها ارزیابی کرد.
 
وی با قدردانی از اینکه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق ایستاده است، تروریسم را بیگانه با فکر و دین دو ملت ایران و عراق خواند و گفت: گروههای تروریستی به اسلام ضربه میزنند و در حالی که داعیه حمایت از اهل سنت دارند، بیشترین کشتار را در میان اهل تسنن به راه انداختهاند. ما میدانیم نیروهایی پشت پرده هستند که برای بدنام کردن اسلام و مسلمانان از تروریسم حمایت میکنند.
 
حیدر العبادی تشکیل دولت عراق را نشانهای از «تلاش یکپارچه» همه گروههای عراقی اعم از شیعه، سنی، کرد و سایر اقوام برای ایستادگی در برابر داعش دانست.
 
نخست وزیر عراق همچنین در پاسخ به موضوعات مطرح شده از سوی آیت الله آملی لاریجانی، قول مساعد داد تخفیف مجازات یا عفو ایرانیانی را که به دلیل ورود غیرمجاز به عراق بازداشت شدهاند، پیگیری کند.
 
وی همچنین حضور منافقین در عراق را معضلی تحمیل شده به این کشور دانست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار