«لوتوس» تنها نماینده ایران منچستر است

فیلم «لوتوس» به کارگردانی «محمدرضا وطن‌دوست» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «منچستر» انگلستان به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۳۱۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ - 19November 2018

«لوتوس» به منچستر می‌رودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم مستند داستانی «لوتوس» به کارگردانی «محمرضا وطن دوست» تنها نماینده سینمای مستند ایران در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر «کینو فیلم» انگلستان است که از تاریخ ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۱۸ برابر با 3 تا 11 آذرماه 97 برگزار می‌شود و با ۱۱ فیلم مستند دیگر از کشورهای برزیل، آمریکا، نروژ، آلمان، هند، لهستان، انگلستان، فنلاند، کلمبیا، روسیه، کنگو، و تاجیکستان رقابت خواهد کرد. نمایش فیلم «لوتوس» برای روز چهارشنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) ساعت ۱۶ در Goodstock منچستر برنامه‌ریزی شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر «کینو فیلم» يكی از مهمترین رویدادهای فیلم کوتاه و انیمیشن مستقل و هنری در شمال غربی انگلستان است. این جشنواه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که در یکی از آنها مروری بر سینمای ایران به نام «روز سینمای ایران» است. این برنامه با نمایش یک انیمیشن بلند و پانزده فیلم کوتاه داستانی در روز ۲۵ نوامبر در این جشنواره برپا می‌شود.

پیش از این «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «جیلاوا» جمهوری چــــک، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا، (the Poly :Documentaries) در انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال «فالموث» انگلستان و جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» اقليم کردستان عراق به نمایش درآمده است.

این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. در دهمین جشن مستقل سینمای مستند هم کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود و تندیس شایستگی بهترین فیلم را دریافت کرد و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها