مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره ملی فانوس به میزبانی هرمزگان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان گفت: دومین جشنواره ملی فانوس به میزبانی هرمزگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ - 19November 2018

دومین جشنواره ملی فانوس به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، نشست خبری دومین جشنواره ملی فانوس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حبیب‌الله میرزایی» جانشین جشنواره فانوس و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان امروز در هتل آتیلار بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان اظهار داشت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دو روی یک سکه هستند اما با یک تفاوت که جنگ ویرانی به بار دارد و دفاع مقدس فرصتی بود برای کسب تجربه و افزایش توان کشور در حوزه های مختلف که هنوز هم می توان از آن بهره برد.

میرزایی عنوان کرد: ما یک دوره طلایی را پشت سر گذاشتیم که همیشه غبطه آن دوران را می خوریم و اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم می شود مانند همان دوران جهادی عمل کرد و نتیجه مطلوب گرفت.

وی گفت: ما هنرمندان خوبی در عرصه های مختلف هنری در استان داریم وامیدواریم این جشنواره فرصتی برای هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس در استان باشد تا از آن بهره ببرند.

در ادامه جواد قلی زاده دبیر دومین جشنواره ملی فانوس نیز با اشاره به برنامه های جشنواره عنوان کرد: دومین جشنواره ملی فانوس چهارشنبه 30 آبان ماه با حضور هنرمندان در هتل آتیلار بندرعباس آغاز می شود که تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای بندرعباس اولین برنامه این جشنواره خواهد بود.

دبیر جشنواره ملی فانوس تصریح کرد: نشست صمیمی هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان عصر روز چهارشنبه از دیگر برنامه‌های روز اول است و آیین افتتاحیه با حضور هنرمندان بعد از نماز مغرب و عشا در هتل آتیلار بندرعباس برگزار خواهد شد.

قلی‌زاده گفت: برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر با موضوع فیلم نامه و نمایشنامه در دو بخش، حضور هنرمندان در راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس و بازدید از مناطق عملیاتی بر روی دریا و همایش مدیران هنری ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور از بخش های جانبی این جشنواره در بندرعباس است.

دبیر جشنواره فانوس عنوان کرد: فراخوان دومین جشنواره ملی فانوس در دی ماه سال گذشته ارسال و یک هزار و 731 اثر تا 30 اردیبهشت ماه 97 به دبیرخانه مرکزی جشنواره رسید که از این تعداد 107 اثر در بخش نمایشی، 951 اثر دربخش هنرهای تجسمی و 100 اثر در بخش موسیقی و سرود و 40 اثر نیز در بخش ویژه پوستر مدافعان حرم است.

وی گفت: اختتامیه دومین جشنواره ملی فانوس با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس جمعه دوم آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار