محمد خزاعی اعلام کرد؛

حضور ۲۰۰ فیلمساز داخلی و بین‌المللی در جشنواره مقاومت

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از حضور ۲۰۰ فیلمساز داخلی و بین‌المللی در این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 20November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوستر بخش گرامیداشت‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونمایی شد. همسر مرحوم حمید آخوندی تهیه کننده سینما در سخنانی کوتاه اظهار داشت: مرحوم آخوندی مرد عمل بودند و مرتب نگران دغدغه‌های مردم بود و همواره سعی می‌کرد برای رفع مشکلات آن‌ها قدم بردارد.

در ادامه نوید دُری فرزند سید ضیالدین دُری ضمن تشکر از دبیر جشنواره مقاومت بخاطر بخش نکوداشت این جشنواره اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز خیلی داغ‌دار هستیم، ولی همین حرکت‌های نمادین از داغ ما کمتر می‌کند. جای پدرمان خیلی خالی است.

بنفشه صمدی فرزند یدالله صمدی کارگردان سینما نیز در ادامه بخش رونمایی از پوستر نکوداشت گفت: پدر من علاوه بر حضور فعال در صنف سینما و در بین همکاران، در خانه نیز به عنوان یک پدر و همسر نقش خیلی خوب، موثر و فعالی داشت در حالی که این ویژگی و معجزه نسل او بود.

خزاعی در ادامه این نشست با اشاره به بخش نکوداشت جشنواره مقاومت اظهار داشت: طی سال گذشته سرمایه‌های بزرگی را در سینمای ایران از دست دادیم. خدمات حبیب‌الله کاسه‌ساز را در سینمای دفاع مقدس فراموش نمی‌کنیم. او پایه‌گذار جریان سینمای انقلاب بود. هرگاه اختلافی در بین اهالی سینما بود گا‌ها به دفتر ایشان مراجعه می‌شد و همواره درب دفتر او باز بود.

وی افزود: ضیالدین دُری پایه‌گذار مجموعه‌های تلویزیونی ضد استکبار است. فیلم‌ها، نگاه و اندیشه او را خیلی‌ها دوست نداشتند، اما یک‌تنه ایستاد و آثاری تولید کرد که ماندگار بود. او داشت تلاش می‌کرد یک کیف انگلیسی دیگر خلق کند. خدمات و حال حمید آخوندی به مردم نیازمند را کسی نمی‌داند. همه این‌ها باعث ماندگاری نام او در تاریخ سینمای ایران خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با همت سازمان بسیج، انجمن سینمای مقاومت از پنجم تا نهم آذرماه در تهران، مشهد، زنجان و اصفهان برگزار خواهد شد. بعد از اینکه برگزاری جشنواره در تهران برگزار شود هفته فیلم مقاومت در لبنان آغاز می‌شود. چهار فیلم برای این بخش به نمایش در خواهد آمد.

خزاعی گفت: ۲۰۰ فیلمساز داخلی و خارجی در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. بخش سینمای ایران شامل شش بخش رقابتی خواهد بود. امسال بخش فیلم کوتاه، جلوه‌گاه نور و فیلم اولی‌ها در مراسم افتتاحیه تقدیر خواهند شد. ۲۴ اثر در بخش ملی جشنواره نمایش داده می‌شود.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی روز‌های پنجم تا نهم آذر ماه در تهران و همزمان در چند استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار