مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه:

دوران دفاع مقدس تجلی وحدت شیعه و سنی در دفاع از انقلاب بود

حجت‌الاسلام «جواد کرمی» گفت: بسیج نماد وحدت اسلامی است و ما در دوران دفاع مقدس در منطقه سنی‌نشین «اورامانات» کرمانشاه، شاهد تجلی این وحدت در قالب حضور برادران اهل سنت و تشیع در یک سنگر و در دفاع از انقلاب و نظام بودیم.
کد خبر: ۳۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ - 20November 2018

در دوران دفاع مقدس شاهد تجلی وحدت در دفاع از انقلاب و نظام بودیمبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «جواد کرمی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، با موضوع تشریح برنامه‌های هفته «وحدت» در استان، اظهار داشت: جشن‌های هفته وحدت از هفته گذشته در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در شهرستان «روانسر» آغاز شد.

وی با بیان این‌که دومین برنامه نیز روز دوشنبه در «ثلاث باباجانی» برگزار شد، گفت: فردا (چهارشنبه) نیز در شهرستان «جوانرود» مراسم هفته وحدت با حضور آیت‌الله «علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد که سی امین همایش بزرگ وحدت نیز روز پنج‌شنبه اول آذرماه با حضور ۷۰۰ نفر از علما و روحانیون اهل تسنن و تشییع در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی سخنران این مراسم را ۲ عالم بزرگ اهل سنت و تشییع اعلام کرد و گفت: «خالد مول»ا مفتی بزرگ کردستان عراق و  «علیزاده موسوی» دبیر سابق کنگره علمای اسلام در مقابل جریان تکفیر و یکی از نظریه‌پردازان معاصر در خصوص جریان‌های تکفیری، از سخنرانان اصلی این همایش هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: همچنین دوشنبه شب در مسجد «شافعی» کرمانشاه مراسم هفته وحدت برگزار شد و چهارشنبه شب در مسجد «زردوئی‌ها» کرمانشاه نیز این مراسم برگزار می‌شود.

به گفته وی، ویژه برنامه‌هایی نظیر دیدار با خانواده‌های معزز شهدای اهل سنت نیز در طول هفته وحدت در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی به اعزام ۱۲ تن از علمای اهل سنت استان کرمانشاه به کنفرانس وحدت اسلامی در تهران نیز اشاره کرد و با اشاره به تقارن هفته وحدت و هفته بسیج، گفت: بسیج نماد وحدت اسلامی است و ما در دوران دفاع مقدس در منطقه سنی‌نشین «اورامانات» کرمانشاه، شاهد تجلی این وحدت در قالب حضور برادران اهل سنت و تشیع در یک سنگر و در دفاع از انقلاب و نظام بودیم.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان این‌که اهل سنت و تشییع ۹۵ درصد اشتراک دارند، افزود: تنها پنج درصد آن‌هم در جزئیات با هم اختلاف داریم و پیروان هر ۲ مذهب باید به اصل اسلام و اشتراکات توجه کنند و آن را مبنا قرار دهند.

وی بر تقویت مباحث وحدتی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت شیعه و سنی روزبه‌روز مستحکم‌تر می‌شود و با هم تا پیروزی حق بر علیه باطل تلاش می‌کنیم.

فعالیت ۲۰ مدرسه علوم دینی اهل سنت در استان

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۰ مدردسه علوم دینی اهل سنت در استان، گفت: اکنون ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر اهل سنت در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان این‌که بیش از ۱۲ نوع خدمات به این طلاب ارائه می‌شود، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی را از جمله این خدمات ذکر کرد.

به گفته وی، اکنون ۵۰۳ باب مسجد اهل سنت در استان کرمانشاه دایر است که قبل از انقلاب این تعداد ۹۵ باب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها