رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

افتتاح 50 یادمان شهدای تک مزار مازندران در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از افتتاح 50 یادمان شهدای تک مزار استان در هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ - 20November 2018

افتتاح 50 یادمان شهدای تک مزار مازندران در هفته بسیج /  مشارکت بیش از 12 میلیارد تومانی خیرین در اجرای پروژه های سازندگیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «غلامرضا شریعتی» رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران امروز در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، بسیج را یکی از معجزات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بسیج در کوران جنگ تحمیلی نقش موثر داشته است.

رئیس بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه بسیج  نیرویی است که انقلاب را از خطرات فراوان نجات داده، تصریح کرد:سازمان بسیج سازندگی یکی از ارکان بسیج مستضعفان است. بسیج با ساماندهی و مشارکت مردم برای رفع گرفتاری های آنان اقدام  می‌کند و  رسالت این سازمان، سازماندهی نیروهای مردمی و بکارگیری در عرصه جهاد، تلاش و سازندگی است.

شریعتی از بسیج سازندگی استان به عنوان سازمان پیشرو در کشور یاد کرد و گفت: بسیج با بکارگیری از مشارکت مردم در جهت رفع گرفتاری های مردم به ویژه مناطق کم برخوردار ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران با اشاره به برنامه های هفته بسیج محرومیت زدایی را از جمله وظایف بسیج دانست و افزود: این سازمان با بکارگیری 150 گروه جهادی در چهار حوزه عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش و اشتغال به خدمات دهی می پردازد.

وی از افتتاح 35 واحد مسکن محرومین با اعتبار قریب به 2 میلیون تومان در استان خبر داد و گفت: پرداخت 40 درصد هزینه آن توسط کمیته امداد و 60 درصد دیگر با توان گروههای جهادی و مشارکت مردمی انجام شد.

این مسئول از افتتاح مسکن محرومین آمل در پنجم آذر ماه با حضور سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی خبر داد و با اشاره به وجود 650 مزار شهدای تک مزار در استان، افتتاح 50 یادمان شهدای تک مزار را در هفته بسیج از جمله برنامه ها عنوان کرد و افزود: همچنین یادمان 150 مزار با مشارکت بنیاد شهید تا دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در ادامه افتتاح یادمان شهدای آبلوی نکا را یکی از برنامه های این هفته اعلام کرد و یادآور شد: همچنین برگزاری جشنواره های محصولات مختلف و جشنواره عسل به میزبانی شیرگاه از دیگر برنامه ها خواهد بود.

شریعتی در ادامه از اجرای  220 پروژه محرومیت زدایی در استان خبر داد و افزود: سپاه کربلا با همکاری خیرین استان این طرح ها را در استان اجرا می کند.

وی آبرسانی، احداث خانه عالم، کمک به تکمیل مساجد، آب شرب روستایی، جاده و غیره را از جمله طرح ها با اعتبار 25 میلیارد تومانی اعلام کرد و احداث 746 مسکن برای مددجویان کمیته امداد را از دیگر طرح ها برشمرد و گفت: این طرح با مشارکت کمیته امداد با اعتبار 50 میلیارد تومان اجرایی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از برپایی نمایشگاه واحدهای تولیدی در هفته بسیج خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه در امامزاده یحیی ساری برپا می شود.

شریعتی افتتاح 25 واحد تولیدی، افتتاح پروژه های آبرسانی، خانه عالم، غسالخانه، منبع ذخیره آب، کانال انتقال آب کشاورزی، مرمت و بهسازی برخی از خانه های محرومان و غیره  را با یک میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح های هفته بسیج دانست و با اشاره به هزینه کرد 17 میلیارد تومان برای ورزشگاه نوشهر، پیشرفت آن را 80 درصد اعلام کرد و گفت: همچنین ورزشگاه هفتم تیر بابل تا دهه فجر تکمیل می شوند.

وی با اشاره به 11 محله کم برخوردار استان در شهرهای بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، نور، قائمشهر، بابل، فریدونکنار، چالوس و رامسر خبر داد و گفت: در این نقاط اجرای پروژه هایی شامل بهسازی مسکن، مسجد، سالن های ورزشی و غیره را از محل اعتبارات سپاه کربلا آغاز کرده که تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

این مسئول در پایان از مشارکت 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین استان در قالب اجناس و آورده نقدی در اجرای پروژه ها خبر داد و با اشاره به ورود این سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و دینی، ادامه داد: ساخت مسجد در مسکن مهر نکا و بهشهر از جمله فعالیت های این سازمان به شمار می آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار