نوبخت در جمع خبرنگاران:

منابع و مصارف بودجه ۹۸ متفاوت از سال جاری است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع و مصارف بودجه‌ای سال ۹۸ متفاوت از سال جاری است.
کد خبر: ۳۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 21November 2018

منابع و مصارف بودجه ۹۸ متفاوت از سال جاری استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تلاش ما آن است که با بسته‌های جبرانی به بخش زیادی از جامعه کمک کرده و وضعیت فعلی را جبران کنیم.

وی افزود:‌ در فرصت مناسبی با توجه به ویژگی‌های سال ۹۸ در خصوص بودجه آن توضیحاتی را خواهم داد،‌ ضمن اینکه باید خود را برای گذر از تحریم آماده کنیم و به همین دلیل است که منابع و مصارف کشور متفاوت از سال جاری است.

نوبخت تصریح کرد:‌ سقف هزینه‌ای بودجه‌ای سال آینده را در کف قرار دادیم و معتقدیم که باید منابع بودجه سال ۹۸ بسیار مطمئن باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره پیش‌بینی دولت برای قیمت نفت در بودجه سال ۹۸، خاطرنشان کرد: قطعا در این باره پیشنهاداتی مطرح شده و منابعی در قانون پیش‌بینی شده است اما همه دستگاه‌هایی که قیمت نفت را پیش‌بینی می‌کنند برای سال ۹۸ یا ۲۰۱۹ میلادی حداقل نرخ ۷۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند اما خیلی کمتر از ۷۰ دلار برای بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم تا اگر با منابعی بیش از آن مواجه شویم، برای سایر مخارج از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: با احتیاط درباره نفت، مالیات و برای استفاده از اوراق مشارکت و بازپرداخت آن، برای بودجه سال آینده رفتار خواهیم کرد، به همین دلیل است که چون بازپرداخت این اوراق معطوف به سال‌های گذشته است،‌ نسبت به استفاده از آن احتیاط خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به خوب شدن وضع اقتصاد کشور امیدواریم اما باید در مجموع خود را برای شرایط سخت آماده کنیم، به همین دلیل است بودجه‌ای که به دولت ارائه شده است در تمامی موارد باید مطمئن باشد.

نوبخت با تاکید بر اینکه تخصیص منابع بزرگ برای بودجه و همچنین تدوین بودجه انقباضی اقدامی صحیح نیست، بلکه بودجه باید واقع‌بینانه برنامه‌ریزی شود، درباره میزان بدهکاری دولت به بانک‌ها نیز اظهار کرد: با اقدامی که طی دو سال گذشته صورت گرفته، به ویژه از مکانیزم تبصره‌های ۳۵ و ۳۶ قانون بودجه توانستیم ۳۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به بانک‌ها را تادیه نماییم.

وی درباره وضعیت کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه که با کدام دستگاه دولتی است، گفت: ظاهرا وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها