مسئول بسیج دانشجویی فارس:

بسیج دانشجویی فارس ۴۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌کند

«اسماعیل قزل‌سفلی» با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس برگزار خواهد شد، گفت: محور این برنامه‌ها اجرای طرح‌های جهادی و سخنرانی دانشجویان در مصلاهای نمازجمعه است.
کد خبر: ۳۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ - 22November 2018

بسیج دانشجویی فارس ۴۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌کندبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «اسماعیل قزل‌سفلی» امروز (پنجشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: در موضوع خدمت‌رسانی به محرومان خدمات‌رسانی در 25 منطقه استان فارس برگزار می‌شود که 15 گروه در مناطق محروم شیراز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.

فرمانده بسیج دانشجویی استان فارس  به 30 سالگی بسیح دانشجویی اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی امروز به خوبی  توانسته در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در عرصه‌های فرهنگی،  کشاورزی، سلامت، گردشگری و صنعت نقش‌آفرین باشد.

وی به برنامه‌های دیگر هفته بسیج بسیج دانشجویی استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آن را تشکیل کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری 50 گردهمایی تجمیعی فرزندان امام روح الله در شهرستان‌های مختلف فارس، اختتامیه جشنواره استانی قرآنی در هشتم آذر 97، برگزاری اردوی رزمی و فرهنگی، برگزاری مسابقه‌های ورزشی، نمایشگاه فرهنگی کتاب و عکس، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا ، اعزام مشاوران و مشاوره به خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری میزگرد رسانه‌ای در صدا و سیما و آموزش‌های هنری در فضای مجازی عنوان کرد.

قزلسفلی از اجرای طرح پرسمان پیشرفت خبرداد و بیان کرد: در این طرح دانشگاه‌های نقش آفرین استان فارس در چهارمحور مشخص و با حضور متولیان این بخش‌ها در استان، نشست پرسش‌گری با حضور دانشجویان و مسئولان این دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده بسیج دانشجویی تصریح کرد: حضور و سخنرانی دانشجویان در قالب شبکه تحلیلگران جوان انقلاب اسلامی در مدارس، مساجد و نمازجمعه‌ها از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی است که 9 آذر در 70 تربیون نمازجمعه استان فارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج  "بسیج دانشجویی محورعلم، تببین وحدت و خدمت‌رسانی است" افزود: معتقدیم کاربرد و تاثیر جنبش دانشجویی صرف اعتراضی کمتر شده و باید دانشجو در کنار مطالبه‌گری به پیشرفت موتور انقلاب کمک کند.

فرمانده بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: در ذیل محور علم با رویکرد نگاه به مناطق محروم طرح زکات دانایی را نیز توسط بسیج دانشجویی اجرایی شده که در اجرای این طرح نخبه‌های دانشگاهی در مقاطع لیسانس و دکتری با کمک مجموعه‌های دیگر همانند کمیته امداد و بهزیستی مناطق محروم اعزام شده و به مشاوره تحصیلی و توانمندسازی تحصیلی در رشته‌های مختلف می‌پردازند.

قزل‌سفلی همچنین از تدوین دو بسته تبین آمریکاشناسی و ایران‌شناسی خبرداد و گفت: در این زمینه معتقدیم چرا نباید به واقعیت‌های آمریکا در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی پرداخت، امروز آمریکا قبول کرده که از چین عقب افتاده و چرا نباید جوانان ما این را بدانند. همچنین باید ظرفیت‌های ایران اسلامی به صورت مقایسه‌ای با رژیم صهیونیستی تحلیل شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها