حجت‌الاسلام روحانی:

«گاوچران‌ها» و «شترسوارها» در کنار هم به مردم منطقه ظلم می‌کنند/ ایران از تکفیر و تحریم هراسی ندارد

رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های آمریکا و عربستان گفت: چگونه شد که «گاوچران‌ها» و «شترسوارها» به هم رسیدند و امروز این همه ظلم و ستم بر مردم روا می‌دارند؟
کد خبر: ۳۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 25November 2018

دشمنان می‌خواهند ما در برابر تکفیری‌ها و کشتار مسلمین سکوت کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس‌جمهور صبح یکشنبه در مراسم دیدار سران قوا، جمعی از مسؤولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رسول خدا (ص) در برابر همه انسان‌ها متواضع بود. پیامبر (ص) حق بزرگِ تاریخی بر گردن همه از جمله جامعه زنان دارد؛ چرا که برای زنان حقِ نظر و رای قائل بود، در حالی که این حق حتی در اروپا تا قرن پیش به رسمیت شناخته نمی‌شد.

روحانی مدینة‌النبی را الگوی جامعه اسلامی دانست و گفت: اگرچه کفار، پیامبر (ص) را تکفیر، و ایشان و یارانشان را تحریم و محاصره اقتصادی کردند، اما پیامبر (ص) همه این سختی‌ها را تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد.

رئیس جمهور افزود: امروز نیز عده‌ای با شعار تکفیر، جامعه و منطقه را ناامن، و به نام اسلام و قرآن، جان و امنیت و ناموس و آثار تمدنی را نابود کرده‌اند.

روحانی تلاش‌های مستکبران برای ناامن کردن منطقه بوسیله مزدوران تکفیری و همچنین وارد کردن فشار به ملت بزرگ ایران از راه تحریم را ناکام دانست و گفت: نژادپرستان فریبکار در منطقه، روزانه مردم فلسطین را قتل‌عام و مردم یمن را بمباران می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به همکاری افراطیون مسیحی و افراطیون یهودی و افراطیون مسلمان، با کنایه گفت: چگونه شد که «گاوچران‌ها» و «شترسوارها» به هم رسیدند و امروز این همه ظلم و ستم بر مردم روا می‌دارند؟

روحانی مشکل دشمنان با جمهوری اسلامی را بحث هسته‌ای و برجام ندانست و افزود: حرف آنها این است که ما هر کاری در منطقه کردیم شما چشمهایتان را ببندید؛ آنها می‌گویند اگر به مردم عراق ظلم کردیم، در افغانستان به سلطه خود ادامه دادیم، مردم سوریه را به کشتار و بی‌خانمانی کشاندیم، در شمال افریقا ناامنی به وجود آوردیم و تکفیری‌ها را در منطقه مسلط کردیم، شما چیزی نگویید و سکوت کنید.

رئیس‌جمهور افزود: آنها می‌خواهند ایران همچون سالهای قبل از انقلاب اسلامی عمل کند و از مظلومان منطقه حمایت نکند؛ اما جمهوری اسلامی با تبعیت از پیامبر اسلام (ص)، از تکفیر و تحریم قدرت‌ها هراس ندارد.

روحانی گفت: همسایگان را برادران خود، و امنیت منطقه را امنیت خود می‌دانیم و دست برادری و دوستی به سمت همه مسلمانان دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها