عاشورا در کلام و وصایای شهدای خراسان

با خدا پیمان می‌بندم در تمام عاشوراها و کربلاها همراه حسین(ع) باشم

خداوندا من به عشق حسین(ع) از خانه، زن و فرزند خود خداحافظی نمودم و به ندای هل من ناصر حسین زمان لبیک گفته و در محروم‌ترین نقطه کشور اسلامی به جنگ با مزدوران پرداختم تا اسلام زنده بماند.
کد خبر: ۳۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 28October 2014

با خدا پیمان می‌بندم در تمام عاشوراها و کربلاها همراه حسین(ع) باشم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مروری بر تاریخ هشت سال دفاع مقدس و بررسی، عوامل تحمیل جنگ بر ایران اسلامی و اهداف این تهاجم توسط دشمن، مقاومت و ایثارگری­هایی که در این زمان توسط رزمندگان اسلام در جبهه و مردم غیور ایران اسلامی در پشت جبهه صورت گرفت یک نکته را در ذهن متبادر میکند و آن این است که دفاع مقدس شباهتهای انکارناپذیری به عاشورا دارد و بررسی این شباهتها و تطبیق آن بر وقایع تاریخی دهه ششم هجری قمری، این ادعا را اثبات میکند که "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" مصداق خود را در قرن بیستم یافته است و به عبارتی عاشورا باز تکرار میشود. به مناسبت  فرارسیدن ماه محرم در این قسمت به بخشی از وصایای شهدای خراسان که رنگ و بوی عاشورایی و حسینی دارد می ­پردازیم.

مادر و پدر عزیز، اگر خبر شهادت مرا برای شما آوردند، هیچ ناراحت نباشید و خرسند باشید. لباس سیاه بر تن نکنید. خرج بیهوده و برای من گریه نکنید و عزا نگیرید. چون من کسی نبودهام. این عزا و گریه فقط مخصوص ائمه معصومین (علیهمالسلام) برای حسینی گریه کنید که در روز دهم محرم با 72 تن از یارانش در آن سرزمین گرم و سوزان با لبی تشنه او را شهید کردند.

                                                                                           شهید رضا ابوطالب زاده سرایی

راجع به خودم نمیدانم که به چه نحوی با این دنیا متارکه میکنم، ولی خیلی زیاد دوست دارم که شهید راه اسلام و تشیّع علوی گردم و در راه سرور شهیدان امام حسین(ع) که برای جدّ بزرگوارش حضرت محمد (ص) شربت شهادت را نوشیده بود، باشم.

اگر میخواهید از خداوند متعال پیروی کنید، از هوای نفس بپرهیزید. من رفتهام تا که هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را لبیک گویم.

شهید علی اسدالله زاده هروی

از شما پدر و خانوادهی عزیز و همسر مهربانم، میخواهم که امام را تنها نگذارید که تنها گذاشتن امام، تنها گذاشتن اسلام عزیز و امام حسین(ع) است. همسر مهربانم، میخواهم که صبر کنید که صبر در راه خدا اجر زیاد دارد و از شما تقاضا دارم که فرزندم را حسین وار تربیت کنی و خودتان چون زینب(س) باشید.

شهید کریم اندرابی

در کنار عکسی که بر سر مزارم خواهید گذاشت بنویسید: این است یکی از رهروان حسینی(ع).

شهید سید خلیل بهشتی مساله گو

خواهرم، غم از دست دادن برادرت را نخور، شاد باش و طلب مغفرت کن. برای امام حسین (ع) گریه کنید و از ایشان بخواهید که شما را ازیاران خودش قرار دهد.

شهید علیاصغر حاجی غلامزاده سبزیکار

همسر عزیزم، در تشییع جنازهام گریه نکنید و فرزندانم برای من گریه نکنید و فرزندانم برای من گریه نکنند که مبادا دشمن خوشحال شود. هر گریه که دارید برای سرور شهیدان امام حسین(ع) گریه کنید. همسر مهربانم، فرزندانم را نگذار گریه کنند. دل آنها را به صحرای کربلای حسین(ع) و ابوالفضل(ع) ببر. برای آنها بگو که فرزندان امام حسین(علیهالسلام) در مدینه چشم به راه بودند. از شهدای کربلای ایران برای آنها صحبت کنید تا دل آنها آرام بگیرد.

شهید محمد حصاری

ای مردم مبارز و انقلابی، مبادا مانند کسانی باشید که وقتی سیدالشهداء(ع) از مکه بیرون آمد و به سمت کربلا میرفت، افراد موضعگیریهای مختلفی داشتند؛ عدهای که گذشته تاریک خود را باپیوستن به امام حسین(ع) پاک نموده وسعادتمند شدند. اما عدهای دیگر با وجودی که سید الشهدا(ع) از آنها تقاضای کمک کرد، جواب ردّ دادند و داغ ناپاکی و ننگ بر سینه آنها ماند. خدا نکند که در بین مردم غیور ایران این چنین افرادی باشند.

شهید محمد صادق خالقی

و اما اگر کسی از بنده بخواهد که شما با چه ایده و هدفی حرکت کردهاید و برای چه درجنگ شرکت نمودهاید، باید بگویم که ان شاءالله بنده به مولایم حسین بن علی (ع) اقتدا نمودهام؛ چون آن چیزی که من از هدف امام حسین (علیهالسلام) فهمیدهام این است که فرمودند: لا آری الموت الا السعاده، مرگ را جز سعادت نمیبینم. و اما سعادت برای افرادی است که از هر لغزش و اشتباهی وراسته و پیراسته باشند. پس اگر به فرمایش امام حسین (ع) مرگ یک سعادت باشد، مرگ همراه با شهادت است و مرگی که در راه هدف باشد. و امدوارم خداوند بندهی حقیر را جز و مغفورین و شهداء قرار دهد.

شهید حسین سبحانی کوهسرخی

ما پیرو حسین(ع) هستیم. مانند ایشان قیام کردیم و مانند ایشان به شهادت میرسیم و شهادت را که نهایت آرزوی مسلمان مؤمن و متعهد است با آغوش باز پذیراییم. خوشا به حال آنهایی که زیبا رفتند و زیبا میروند.

شهید محمد علی صادقی

رحمت خداوند بر پدر و مادرانی که برای فرزندان خود زحمات زیادی کشیدهاند و در مجلس عزای امام حسین (ع) آنها را در دامان خود نشاندند و شیر و اشکشان را در هم آمیختند و مهر و علاقه به امام حسین (ع) را در دل فرزندان بوجود آوردند.

خداوندا، من هم به عشق حسین (ع) از خانه، زن و فرزند خود خداحافظی نمودم و به ندای هل من ناصر حسین زمان لبیک گفته و در محرومترین نقطه کشور اسلامی به جنگ با مزدوران پرداختم تا اسلام زنده بماند.

شهید مرتضی صنعتی اسفیوخی

با خداوند پیمان میبندم که در تمام عاشوراها و کربلاها همراه حسین(ع) باشم و سنگر را خالی نگذارم تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان(عج) به اجرا درآید.

شهید احمد اسحاقی

مادرم وقتی که خبر شهادتم را برایت رساندند خدا را شکر کن که پرچم خونین امام حسین (ع) به زمین نیفتاد. پدر و مادر و جان! از شما متشکرم که مرا در این راه پرورش دادید و راهنمای من بودید.

شهید احمد باوفا

به پدرم بگوئید که دیگر پیش امام حسین (ع) سرشکسته نیست، چون پسرش راهی را رفت که حسین (ع) و سلاله پاکش رفتهاند.

شهید هادی خوشه بست

ما رهروان آن سرور آزادگان هرگز تن به ذلت و خواری نداده و فقط کلمه هیهات من الذله را بر لب جاری داشته و داریم.

شهید علی اصغر دلگشایی

در راه خدا جهاد کنید و پیرو ولایت فقیه باشید و با جان و مالتان در راه اسلام و قرآن کوشا باشید و وارث خون شهدا باشید که در روز معاد پیش سرور شهیدان حسین بن علی (ع) و شهیدان ایران شرمنده نباشید.

شهید عباسعلی عطاردی

ما از امام حسین (ع) درس شهادت آموختهایم و تا پای جان ایستادهایم و با خون{خود}نهال اسلام را زنده نگه میداریم ما که رفتیم، شما راه ما را ادامه دهید.

شهید غلامعلی عیدیان

ما هم برای ادامه راه امام حسین (ع) باید از خود و عزیزان خود سرمایه گذاری کنیم. وزیر پرچم حسین (ع) که امروز به دست روح الله بر افراشته شده مبارزه و پیکار با منافقین را ادامه دهیم. تا انشالله به پیروزی دست یابیم.

شهید رضا قربانی

بدانید که انسان ناگزیر باید از گذرگاه مرگ عبور کند و چه بهتر که در راه خدا شهید شود و بدانید این جنگ تحمیلی مثل جنگ روز عاشورا است. بدانید که یاران امام خمینی، یاران امام حسین (ع) هستند و مردانه کمرهای خود را ببندید و این مطلب را در نظر خودتان مجسم کنید که شمشیر خون آلود یاران امام حسین (ع) روی زمین باقیمانده است آنها را برگیرید و بر تارک یزیدیان زمان بکوبید. اگر میخواهید در پیشگاه خداوند متعال سرافراز باشید.

شهید حسین مقدم کته شمشیر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار