اعتراف رسمی آمریکا به آموزش خشونت و افراطی‌گری در مدارس عربستان

یک کمیته دولتی در آمریکا اذعان کرد که شیوه‌های آموزشی در مدارس و مراکز تحصیلی عربستان، سبب تحریک به افراط‌گرایی شده است.
کد خبر: ۳۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ - 28November 2018

اعتراف رسمی آمریکا به آموزش خشونت و افراطی‌گری در مدارس عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه خبری المانیتور از گزارش جدیدی خبر داد که کمیته آمریکایی آزادی‌های دینی بین‌المللی از حکومت سعودی انتقاد کرده است.

این کمیته دولتی آمریکا تاکید کرده است که برنامه‌ها و شیوه‌های آموزشی در مراکز تحصیلی عربستان، دانش‌آموزان را به افراطی‌گری تحریک و تشویق می‌کند.

این گزارش بر کتاب‌های دینی در مدارس و مراکز آموزشی در مقطع راهنمایی و متوسط و عدم تسامح دینی و احترام نگذاشتن به عقاید دیگران تکیه کرده و با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی در عربستان، بیش از پیش ادعای سعودی در زمینه اصلاحات را زیر سئوال می‌برد، آورده است گزارش مربوطه با بررسی 33 کتاب دینی در مدارس عربستان اعلام کرد که این کتاب‌ها را دولت سعودی طی سال‌های 2017-2018 منتشر کرده است. ‎

پایگاه المانیتور ادامه داد: در این گزارش آمده است که این‌گونه کتاب‌ها دانش آموزان را از دوستی با پیروان دیگر ادیان برحذر می‌دارد.

کمیته آمریکایی در ادامه اعلام کرد: این کتاب‌ها پیشرفتی را که پیشتر حکومت سعودی مدعی شده بود در زمینه مدارا و احترام دینی به آن دست یافته، باطل می‌کند و اعتقادات وهابی را منعکس می‌کند.

این گزارش در شرایطی صادر شده که وجهه و جایگاه حکومت سعودی در آمریکا و در گوشه و کنار جهان در پی قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی متزلزل شده است.

المانیتور تاکید کرده است که این گزارش برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و کمپین روابط عمومی که وی برای تبلیغ خود به عنوان یک اصلاح طلب به راه انداخته، ویرانگر است. بن سلمان مدعی است که به دنبال تحقق دولت پیشرفته سعودی تا سال 2030 است.

این رسانه به نقل از دوایت بشیر مدیر مطالعات و سیاست‌های کمیته آزادی‌های دینی آمریکا نوشته است آنچه سبب نگرانی شدید می‌شود، عقب‌نشینی از رویکرد و شیوه‌های آموزشی است که طی سال‌های گذشته در آن پیشرفت حاصل شده بود.

به نوشته المانیتور، گزارش صادره از این کمیته آمریکایی در اختیار اعضای کنگره، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا قرار خواهد گرفت تا به آن پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها