امیر موسوی:

ساخت شناورهای جدید و حضور موثر در اقیانوس‌ها بیانگر اقتدار دریایی ایران است

فرمانده کل ارتش گفت: افزایش منطقه ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش تا مدار 10 درجه و حضور موثر در اقیانوس‌ها بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه دریاهاست.
کد خبر: ۳۲۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ - 01December 2018

ساخت شناورهای جدید و حضور موثر در اقیانوس‌ها بیانگر اقتدار دریایی ایران استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح شنبه در جریان مراسم الحاق ناوشکن سهند به ناوگان رزمی نیروی دریایی که در بندرعباس صورت گرفت، اظهار داشت: نیروی دریایی کشورمان که در زمان رژیم گذشته تقریباً همه چیزش وابسته بود با پیروزی انقلاب اسلامی به ناگهان انرژی متراکم خود را آزاد کرد و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخارات فراوانی آفرید.

وی با بیان اینکه دفاع جانانه تکاوران دریایی در حماسه بزرگ 7 آذر در خرمشهر در زمان جنگ تحیلی هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست، ادامه داد: این حماسه کمر دشمن را شکست و نیروی دریایی آنها تا پایان جنگ از عرصه خارج کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: برقراری امنیت خطوط دریایی و اسکورت 10 هزار شناور تجاری در سه نقطه حساس از افتخارات نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس است.

سرلشکر موسوی گفت: اگرچه روز به روز از ایام فراموش نشدنی و خاطره انگیز از شجاعت‌های نیروی دریایی در زمان جنگ تحمیلی را داریم، اما بعد از پایان جنگ به خصوص از زمان امیر دریادار سیاری فصل جدید در پیشرفت نیروی دریایی آغاز شد.

وی  عنوان کرد: از جمله اقدامات دریادار سیاری را می‌توان مبارزه با دزدان دریایی، افزایش منطقه ماموریت تا مدار 10 درجه و حضور موثر در اقیانوس‌ها و تأسیس منطقه دریایی جاسک و خارک و پایگاه‌های وابسته به آن و علمداری توسعه سواحل مکران و ساخت شناورهای جدید نام برد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند، اگرچه ساخت ناوشکن جماران خود یک نقطه عطف است، اما ساخت، نگهداری و تعمیر شناورها بیش از ساخت یک ناوشکن اهمیت دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها