در پویش «کتاب، قهرمان» مطرح شد؛

طحانیان: رزمندگان فارغ‌التحصیلان دفاع مقدس هستند

مهدی طحانیان در نشست «کتاب قهرمان» گفت: آنچه که ما را برآن داشت که وارد این فضا شویم در شرایط عادی محقق نخواهند شد. دفاع مقدس ما به ظاهر در یک مقطعی تمام شد، اما حقیقتا ادامه دارد. رزمندگان فارغ‌التحصیلان دفاع مقدس هستند که گویا بعد از جنگ تحمیلی فراموش شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 02December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس،‌ مهدی طحانیان در نشست پویش «کتاب قهرمان» که در موسسه پیام آزادگان برگزار شد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم نسبت به نعمت‌های خداوند شکرگزار باشیم و وعده‌های خداوند را متذکر شویم.

وی افزود: دفاع مقدس و داشته‌های ما از نعمت‌های خداوند است. دشمن بر اساس برنامه‌ریزی خود عمل می‌کند و اگر دشمن ما را دچار سختی می‌کند باید آن را مرتفع کرد. اصل چیزی که در دل ما در دوران اسارت وجود داشت حضور خداوند در قلبمان بود. اگر ما بتوانیم این حال را به دیگران انتقال دهیم آن‌ها نیز قدر انقلاب را خواهند دانست.

طحانیان تصریح کرد: دغدغه‌مندی بنده برای از دست نرفتن ارزش‌های دفاع مقدس سبب شد که به طرف انتشار «سرباز کوچک امام» بروم. احساس مسئولیت نسبت به امر ولی فقیه همه سختی‌ها را آسان می‌کند و شجاعتی که باور‌های ما به ما می‌دهد نتیجه اش استقامت در مقابل دشمنان است. دشمنان ما با همه تدابیر خود نتوانستند نوجوانان آزاده ما را به خود جذب کنند.

در ادامه این نشست، قلعه قوند معاون پژوهشی نشر «پیام آزادگان» گفت: تا کنون ۲۰۰ عنوان در بخش اسارات منتشر شده که «سرباز کوچک امام» یکی از آن‌هاست. اگر پازل اسارت را در نظر بگیریم این کتاب تکه گم شده آن است.

وی با تاکید بر انتقال تجربیات اسرا بیان داشت: اگر هشت سال دفاع مقدس را داریم، اسارت بیش از ۱۰ سال طول کشید. ما در جبهه مقاومت به آثار این چنینی نیاز داریم. دشمنان سعی داشتند ما را از اهدافمان دور کنند که وجود دفاع مقدس مانع شد. در شرایط کنونی نیز مسائل اسارت و انتقال تجربیات آن می‌تواند کمک کننده باشد و برای ما درسی باشد جهت مقابله با تحریم‌ها.

قلعه قوند تصریح کرد: این بی‌انصافی است که اسرا را فراموش کنیم، مهدی طلحانیان یکی از همین آزادگان است که در ۱۳ سالگی به اسارت درآمد. بصیریت این آزاده نسبت به اینکه مقابل دشمن چگونه عمل کند حیرت‌انگیز است که توانست در مقابل رسانه‌های خارجی به خوبی عمل کند.

وی در ادامه توضیح داد: در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس سعی کردیم کتاب «سرباز کوچک امام» را به زبان روسی و عربی ترجمه کنیم. همچنین کاهش قیمت اقدامی بود که بتوانیم کتاب را به دست همه مردم برسانیم.

فاطمه دوستکامی نیز در ادامه گفت: کتاب «سرباز کوچک امام» در نشر «پیام آزادگان» شکل گرفت و با ۱۶۳ ساعت مصاحبه با مهدی طلحانیان و تحقیقات میدانی انجام شد و بعد از چهار سال کتاب به پایان رسید. به دلیل حجم زیاد کتاب سعی شد که بخشی از آن حذف شود. اما این تلخیص به اصل کتاب لطمه‌ای وارد نکرد.

وی درباره پویش «کتاب، قهرمان» گفت: به راه افتادن این پویش و انتخاب «سرباز کوچک امام» برای آن، هدیه‌ای است برای ۴۰ سالگی انقلاب که اتفاق خوش‌آیندی برای ما و خوانندگان است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار