دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران:

ملت ایران با فرهنگ عاشورایی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: ملت ایران با فرهنگ عاشورایی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و در همه‌ی این سالها عزتمندانه و مقتدرانه در برابر تمام توطئه‌ها و هجمه‌ها ایستادگی کند.
کد خبر: ۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 26October 2014

ملت ایران با فرهنگ عاشورایی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در جلسه هفتگی تفسیر قرآن با بیان اینکه محرم و صفر فرصت مناسبی برای بیان معارف و احکام دین و زندگی خدا محورانه است که ذات اقدس الهی در لوای امام حسین(ع) برایمان میسر ساخته است، گفت: این ایام فرصت مناسبی است تا فرهنگ حسینی را در جامعه ترویج دهیم و آحاد جامعه را با تفکر و اهداف امام حسین(ع) آشنا کنیم.

ابراهیمی افزود: نظام سلطه به دنبال ایجاد گسست بین مردم و فرهنگ دینی است چراکه خوب میداند استقامت و پویایی مردم ایران به دلیل تکیه کردن فرهنگ غنی عاشوراست.

وی اظهار کرد: ملت ایران با فرهنگ عاشورایی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و درهمهی این سالها عزتمندانه و مقتدرانه در برابر تمام توطئهها و هجمهها ایستادگی کند.

وی ادامه داد: شور ما باید همراه با شعور حسینی باشد و سبک زندگیمان نیز در این راستا باشد.

وی تاکید کرد: فرهنگ حسینی و زینبی فرهنگی عظیم است که پس از گذشت قرنها به بسیاری از نیازهای بشر و جامعه پاسخ میدهد و میتواند خلاهای فرهنگی جامعه را از بین ببرد.

وی در ادامه به محورهای مهمی که در عزاداریها و آیینها باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: بازخوانی رفتار و آموزههای عاشورایی در تبیین دیانت و سیاست، انسان و زمینههای ایجاد قیام عاشورا، جلوههایی از عزت حسینی با تأکید بر پیامهای عاشورایی، ارتقای سطح اخلاق و بصیرت جوانان، تبیین ویژگی و شخصیت ابا عبدالله الحسین(ع)، تبیین آموزههای عاشورا در راستای دستیابی به خانوادهای سالم با توجه به شرایط امروز از مهمترین راهبردهای اصلی برنامههای محرم درمحافل مختلف باید باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه افزود: عزاداریها باید با رعایت آداب صحیح و فرهنگ ارزشی مثبت آن و با پرهیز از هرنوع انحراف، بدعت و خرافات برگزار شود و ارزشهای چون تقوا، نماز، پاکدامنی، صبر و شجاعت، جوانمردی، ایثار و فداکاری و ... در آن تبلیغ و ترویج شود.

ابراهیمی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای فریضه "امر به معروف و نهی از منکر" در مقابل دشمن ایستاد، گفت: این فریضه امروز در جامعه مظلوم واقع شده است. امر به معروف و نهی از منکر بیان خوبیها و زیباییها است و همهی ابعاد زندگی را دربر می گیرد. اما برخی از آن چهرهای خشن و نامناسب ترسیم کردهاند که این نگاه در سایه شیطنت دشمن و کم کاریهای فرهنگی به وجود آمده است.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار