ظریف در جمع خبرنگاران:

آمریکایی‌ها منطقه ما را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند

وزیر امور خارجه گفت: میزان سلاحی که از طرف آمریکا در منطقه فروخته می‌شود غیرقابل باور است و این موضوع هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نمی‌کند.
کد خبر: ۳۲۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 08December 2018

آمریکایی‌ها منطقه ما را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند/ انبار سلاح‌های پیشرفته در منطقه کمکی به صلح و امنیت نمی‌کندبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این نشست، اظهار داشت: مجالس این کشورها، نمایندگان مردم آن کشور هستند که می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم یک حرکت مردمی علاوه بر حرکت سیاسی را هماهنگ کنند.

وی همچنین در واکنش به اتهامات موشکی آمریکا علیه کشورمان افزود: آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند، حتی بیش از آنکه روابط ایران و اروپا را به خطر بیاندازند تلاش می‌کنند تا مسائل منطقه را وارونه جلوه دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آمریکایی‌ها منطقه ما را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند و میزان سلاحی که از سوی آمریکایی‌ها فروخته می‌شود، غیرقابل باور و بسیار فراتر از نیاز منطقه است.

وی ادامه داد: این نشان دهنده سیاست خطرناکی است که آمریکا در منطقه ما دنبال می‌کند و این سیاست موجب شده تا منطقه ما به انباری از سلاح‌های بسیار پیشرفته و مخربی تبدیل شود که متاسفانه هیچ کمکی هم به صلح و امنیت در منطقه نکرده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما در روزنامه‌های اروپایی‌ خوانده‌ایم که سلاح‌های آمریکایی‌ در دستان القاعده در یمن و داعش در سوریه است و این خطری است که همواره منطقه ما را تهدید می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آنکه آمریکایی‌ها تلاش دارند در جنگ اقتصادی ایران روابط ما را با اروپایی‌ها و دیگر کشورها خراب کنند، اظهار داشت: اینکه آمریکایی‌ها در دنیا منزوی شده و نیاز به این حد از دعوا پیدا کرده‌اند که حتی رئیس بخش مالی یک کمپانی بزرگ چینی را دستگیر کنند تا سیاست خود را پیش بگیرند، بیش از آنکه بیانگر قدرت آمریکا باشد، نشان‌دهنده استیصال آمریکاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار