مدیر کل بنیاد شهید تهران در گفت‌وگو با دفاع پرس خبرداد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی بزرگترین پروژه توانبخشی ایثارگران/ ۳۲۰ سوئیت برای اسکان جانبازان تدارک دیده‌ایم

نصیری گفت: از سال ۹۱ کار احداث بزرگترین پروژه مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی کشور ویژه ایثارگران و جانبازان آغاز شد و تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا به اینجای کار هم ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۳۲۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ - 11December 2018

پیشرفت ۸۰ درصدی بزرگترین پروژه توانبخشی ایثارگران/ ۳۲۰ سوئیت برای اسکان جانبازان تدارک دیده‌ایمنادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از افتتاح بزرگترین پروژه مرکز توانبخشی، فرهنگی و ورزشی کشور ویژه ایثارگران و جانبازان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: بزرگترین مرکز فرهنگی ورزشی توانبخشی بنیاد شهید در کشور در بهترین نقطه تهران و در منطقه زعفرانیه در مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع قرار گرفته که قریب به ۳۰ هزار متر مربع فضای مفید در این مجموعه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۱ کار احداث این مجموعه آغاز شد و تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته. تا به اینجای کار ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای ۱۸ درصد کار باقی مانده و الباقی تجهیزات، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم.

برای پروژه در دست اقدام، موفق به جذب اعتبارات دولتی در استان نشدیم

نصیری با بیان اینکه این مرکز در سه بخش فرهنگی، ورزشی و توانبخشی آماده ارائه خدمات مختلف است گفت: این طرح طرحی کشوری است که با همه محدودیت‌های اعتباری استارت آن زده شد. قرار بود ۵۰ درصد اعتبارات این مجموعه از محل منابع بنیاد تامین شود و ۵۰ درصد از محل اعتبارات دولتی در استان، اما متاسفانه نتوانستیم این ۵۰ درصد را از استان تامین کنیم و به رغم پیگیری‌ها تنها ۱۰ درصد آن تامین شد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید به دلیل حساسیت پروژه را متوقف نکرد. به نظر می‌رسد در آینده نه چندان دور شاهد بهره برداری کل پروژه باشیم. بخش‌هایی از مجموعه در بخش ورزشی آماده بهره برداری است و در دهه فجر فاز‌های جدید پروژه افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با ارائه آماری از تعداد ایثارگران تهران بزرگ بیان کرد: بالغ بر ۸۶ هزار پرونده در سه بخش و در ۱۳ ساختمان منطقه‌ای وجود دارد که در مجموع توفیق خدمت به ۱۰ درصد از صاحبین پرونده‌های کل کشور از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ایثارگر و خانواده‌های آنان و ۳۰ هزار پرونده مهمان را داریم.

نصیری اجرای طرح‌های فرهنگی و توانبخشی را متناسب با آمار جامعه هدف دانست و گفت: در مرکز توانبخشی جدید که در تهران تاسیس می‌شود ۳۲۰ سوییت و محل اسکان و استقرار جانبازان به خصوص جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاع که نیازمند خدمات خاص توانبخشی و فرهنگی هستند، در نظر گرفتیم.

وی از مشارکت دستگاه‌های مختلف برای هرچه زودتر به ثمر رساندن این پروژه خبرداد و افزود: برای پیشرفت این پرژه با مراکز مختلف مرتبط هستیم در همین راستا جلسه‌ای با شهردار منطقه یک تهران در باب کمک برای فضاسازی‌ها برگزار شد و شهردار نیز قول مساعد داد تا در کوتاه‌ترین زمان موانع را برطرف کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار