شرفی‌خبوشان:

شکل‌گیری شاهکاری‌های ادبی در تعامل نویسندگان صورت می‌گیرد

دبیر علمی شعر جشنواره جوان سوره گفت: نیاز است نویسندگان همدیگر را یاری کرده و از فردگرایی دوری کنند چراکه خلق یک شاهکار ادبی با کمک جمع و در تعامل با دیگران شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۳۲۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 11December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کارگاه داستان جشنواره شعر و داستان جوان سوره با حضور محمدرضا شرفی خبوشان و ساسان ناطق برگزار شد.

محمدرضا شرفی‌خبوشان در ابتدای این نشست کم کردن سن شرکت کنندگان در جشنواره جوان سوره را اتفاق خاص دوره شانزدهمین این اتفاق فرهنگی و هنری دانست و اظهار داشت: جشنواره شعر و داستان جوان سوره در این دوره با اتفاقات خوب مختلفی همراه بود.

وی عنوان کرد: هنرمندان جوان باید طوری زیست و تعامل داشته باشند که برای تولید اثر هنری متکی بر جمع باشند. نیاز است نویسندگان همدیگر را یاری کنند و از فردگرایی دوری کنند چراکه خلق یک شاهکار ادبی با کمک جمع و در تعامل با دیگران شکل می‌گیرد.

دبیر علمی بخش شعر جشنواره جوان سوره گفت: خواندن کتاب‌های درخشان، صحبت کردن با بزرگان و اندیشیدن مداوم رمز موفقیت نویسندگان جوان خواهد بود.

شرفی‌خبوشان تاکید کرد: هدف این جشنواره فقط جایزه و افتتاحیه و اختتامیه نیست بلکه اصل، جمع شدن نویسندگان در کنار هم است، چون هر نویسنده مطرحی روزی در چنین جشنواره‌هایی استعداد خودش را پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های جشنواره دیدن نویسندگان بزرگی است که سال‌ها کتاب‌های آن‌ها را خوانده‌ایم. دیدن این نویسندگان برای ما به عنوان مخاطب یک آرزوست. این دیدار بخش مهم هر جشنواره‌های خواهد بود. دیداری که به نویسنده حس امید و نشاط خواهد داد.

دبیر علمی بخش داستان جشنواره جوان سوره در توضیح هدف برگزاری کارگاه‌های این جشنواره گفت: ما در کارگاه‌های جشنواره بنا داریم مواردی که در حین داوری به ذهن داوران رسیده را منتقل کنیم.

در ادامه برگزیدگان بخش داستان جشنواره داستان‌های خود را با حضور داوران خواندند و داوران نیز نظراتشان را ارائه کردند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها