مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خبرداد؛

انتقال موزه شهدا به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اراک

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: موزه شهدای بنیاد شهید را به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی منتقل میکنیم.
کد خبر: ۳۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ - 12December 2018

موزه شهدای بنیاد شهید به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی منتقل میشود«مرتضی انصاری فر» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از اراک، ضمن تشکر از تلاش های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: بحمدالله تعامل خوب و دوجانبه ای بین هر دو اداره وجود دارد و ابن ارتباط و همکاری نزدیک کمک کرده تا فرهنگ ایثار و شهادت نمود بهتری در جامعه ما داشته باشد.

انصاری فر ادامه داد: با توجه مشکلاتی که بر سر راه احداث مرکز فرهنگی وجود داشته است اما شاهد آن هستیم که برادرانمان در این مجموعه بسیار تلاش میکنند و عملکرد و تلاش این اداره قابل قبول است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در خصوص تفاهم نامه ی مورد بحث گفت: ما به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران خودمان را از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جدا نمی دانیم و به همین خاطر تفاهم نامه ای را در این مرکز منعقد کردیم تا باعث هم افزایی و هم پوشانی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت شویم و بتوانیم با اجرایی نمودن توافقاتمان در سطح استان به برنامه های مشترک و با محتوا تر و در شان شهدا نزدیک تر شویم.

وی گفت: باید از موازی کاری ها جلویگیری شود و دستگاه ها با هم همپوشانی داشته باشند تا آثارشان در جامعه ملموس تر و به اهداف مورد نظر نزدیک تر شوند.

انصاری فر تصریح کرد: یکی از موارد مورد بحث انتقال موقت موزه شهدای بنیاد شهید به اداره کل حفظ آثار بود که مقرر شد فعلا این انتقال انجام شود تا انشالله بعد از آماده شدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آن را به یکی از سالن های موزه انتقال بدهیم تا هم بهتر در معرض دید مردم قرار گرفته و هم حفظ و حراست مطمعن تری از آثار اتفاق بیوفتد.

از موارد دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت میتوان به موضوع گلزار های شهدا، تولید آثار مشترک، کنگره نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهدات و برگزاری مراسمات مختلف در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: فرهنگ شهادت طلبی نقطه قوتی در نظام جمهوری اسلامی بود که باعث پیروزی انقلاب شد و ادامه راه این نظام هم با همین فرهنگ شهادت طلبی طی خواهد شد و تا وقتی به این فرهنگ تکیه داریم هیچ هراسی از دشمن و استکبار جهانی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار