دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دختری که طعمه سرقت از خودروهای گران‌قیمت شد/ دستگیری مامور قلابی شرکت گاز

رئیس کلانتری 134 شهرک قدس از بازداشت دختر و پسر جوانی خبر داد که رادار خودرو‌های جنسیس را می‌دزدیدند.
کد خبر: ۳۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 15December 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، طرح رعد 19 با استفاده از ظرفیت کلانتری‌های تهران به اجرا درآمد که در این طرح 631 سارق و مالخر دستگیر شدند.

دور تا دور حیاط معاونت پیشگیری تهران بزرگ همچون طرح‌های دیگر رعد با اموال مکشوفه چیده شده بود. در این طرح سارقین خودرو، مامور قلابی و... با عکس العمل به موقع پلیس دستگیر شدند.

در این طرح دختر و پسری را دستگیر کرده بودند که از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند. این دو حدود سه سال با یکدیگر دوست بودند و تا حدی رفت و آمد داشتند که همسایه‌ها فکر می‌کردند این دو زن و شوهر هستند.

هر دو در گوشه‌ای از حیاط معاونت پلیس پیشگیری تهران نشسته‌اند و سرشان به منزله پشیمانی در بین دستانشان است؛ خودشان را از نگاه دوربین‌ها پنهان می‌کنند. نمی‌دانم به چه چیزی فکر می‌کنند، «شهرام» به نشانه کلافگی با دست مو‌های سرش را می‌کند، «شهلا» هم سرش را پایین انداخته و مدام می‌گوید من نمی‌دانستم که «شهرام» دزدی می‌کند.

جلو می‌روم که با «شهلا» صحبت کنم، اما او به درخواست من پاسخ منفی می‌دهد بعد از چند دقیقه افسر پرونده جلو می‌آید و از او می‌خواهد صحبت کند. کمی گریه می‌کند از او در خصوص شگرد دزدیشان می‌پرسم؛ او می‌گوید من دزدی نکردم و فقط با شهرام بیرون می‌رفتیم و فقط با هم دوست بودیم؛ شهلا فقط همین یک جمله را می‌گوید و دیگر حرفی نمی‌زند و این جمله که «او دزدی نکرده را تکرار» می‌کند.

در ادامه برای دریافت جواب سوالم به سراغ شهرام می‌روم، او می‌گوید حدود یک ماهی هست از زندان آزاد شدم و قبلا به جرم دزدی به زندان افتاده بودم.

از شهرام در خصوص شگرد دزدیشان می‌پرسم؟ او در اوج کلافگی می‌گوید: ما از ماشین‌های مدل بالا دزدی می‌کردیم؛ شهلا آرایش کرده و با ظاهری مناسب در کنار خیابان می‌ایستاد و سوار بر ماشین‌های مدل بالا می‌شد و پس از طرح دوستی با رانندگان این خودر‌ها از آن‌ها می‌خواست به کافه بروند.

من هم آن‌ها را تعقیب می‌کردم. زمانی که شهلا و صاحب ماشین وارد کافه می‌شدند من رادار خودرو‌های جنسیس را سرقت می‌کردم.

از او می‌پرسم روش دزدی رادار خودرو جنسیس را چه کسی به تو آموزش داد؟ می‌گوید من این روش را از منصور یاد گرفتم و پس از دزدی این رادا‌ها را به او می‌فروختم. برای این کار بین 10 تا 20 میلیون از منصور می‌گرفتم و با پولش خرید و تفریح می‌کردیم.

سرهنگ «ضرغام آذین» رئیس کلانتری 134 شهرک قدس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در تشریح بازداشت سارقان رادار‌های خودرو جنسیس می‌گوید: مأموران کلانتری 134 شهرک غرب موفق به بازداشت سارقانی شدند که قطعه‌ای به نام «رادار» را در خودرو‌های گران‌قیمت مانند جنسیس به سرقت می‌بردند.

رئیس کلانتری 134 شهرک قدس با اشاره به قیمت بالای این قطعه خاطرنشان کرد: سارقان برای سرقت از شگرد‌های متفاوتی استفاده می‌کردند؛ در برخی سرقت‌ها دختر جوانی به عنوان طعمه در مسیر صاحبان خودرو‌های جنسیس قرار داده می‌شد و پس از برقراری طرح دوستی، رانندگان را به خارج از خودرو می‌کشاند؛ دیگر سارق نیز که در کمین بود، در فرصتی مناسب سراغ خودرو رفته و رادار خودرو را می‌دزدید.

آذین گفت: سارقان در این زمینه سابقه سرقت داشتند و فرد دیگری پیشنهاد این نوع سرقت را به متهم اصلی داده بود.

وی با بیان اینکه این قطعه (رادار) به راحتی توسط سارق به سرقت می‌رفت، افزود: صاحبان خودرو‌های لوکس مانند جنسیس که این قطعه روی خودرو آن‌ها نصب است، باید دقت لازم را داشته باشند و در مکان مناسب و مکان‌هایی که مجهز به دوربین مداربسته است، اقدام به پارک خودرو کنند.

در ادامه این طرح سارقی دستگیر شد که خود را به عنوان مامور شرکت گاز معرفی می‌کرد؛ او با مراجعه به درب خانه و زمانی که متوجه می‌شد پدر و مادر در خانه نیستند وارد خانه می‌شد و دست و پای بچه‌ها را می‎بست و اموال با ارزش را سرقت می‌کرد.

سرهنگ «مهدی کرمی» سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، در خصوص این مجرم سابقه دار گفت: این سارق ده‌ها سابقه کیفری در پرونده خود دارد از سرقت گرفته تا حمل مواد مخدر و آخرین مورد معرفی خود به عنوان مامور گاز و سرقت است.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مورد تشریح شگرد این سارق گفت: این سارق زنگ خانه‌ها را می‌زد و اگر بچه‌ای آیفون را پاسخ می‌داد از او می‌خواست که به پدر یا مادرش بگوید که به مقابل درب بیایند. بعضی از آن‌ها می‌گفتند که کسی داخل خانه نیست. آنجا بود که نقشه‌اش را اجرا می‌کرد و خود را مأمور گاز معرفی می‌کرد.

وی افزود: زمانی که بچه‌ها درب را باز می‌کردند، این مجرم وارد خانه می‌شد دست و پا‌های آن‌ها رامی‌بست و وسایل با ارزش داخل خانه را به سرقت می‌برد.

سرهنگ کرمی در ادامه با توصیه به خانواده‌ها گفت: خانواده باید اینگونه آموزش‌ها را به فرزندان خود بیاموزند تا زمانی که در خانه تنها هستند چه کاری باید انجام دهند و به این راحتی به کسانی که نمی‌شناسند، اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها