معاون علمی و پژوهشی سپاه خراسان جنوبی:

ایران رتبه ۱۶ علمی را در جهان دارد

«جواد عقیلی‌پور» با بیان این‌که ایران رتبه ۱۶ علمی در جهان را دارد، عنوان کرد: این علم در سطح جامعه باید با فناوری و مسائل اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشد تا کاربردی شود.
کد خبر: ۳۲۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 13December 2018

ایران رتبه 16 علمی را در جهان داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «جواد عقیلی‌پور» معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امروز  (پنج‌شنبه) در جشنواره دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح استان، اظهار داشت: باید روحیه خودباوری را در میان مبتکران و مخترعین تقویت کرد.

وی افزود: در سال جاری شورای دانش و پژوهش در استان تشکیل شد که با برگزاری چندین جلسه، به تبادل اطلاعات، محصولات دانش‌یاری، پژوهش و اختراعات انجام شده پرداخت.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که ایشان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را بر اقتصاد، انقلابی بودن و علم بومی دانستند، گفت: همچنین ایشان فرمودند: «باید سند علمی کشور بسیار قوی تشکیل شود و به سمت علوم بنیادی برویم».

عقیلی‌پور تاکید کرد: اقتصاد کشور باید به سمت دانش‌بنیان شدن پیش برود، اما در ایران علم با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد.

وی با بیان این‌که ایران رتبه ۱۶ علمی در جهان را دارد، عنوان کرد: این علم در سطح جامعه باید با فناوری و مسائل اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشد تا کاربردی شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی بیشتر، لازم است تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سمت محصول محور، فناورانه و بحث‌های کاربردی پیش بروند و از بحث‌های نظری بیرون بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار