قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی:

مهم‌ترین دستاورد شهدا دفع تجاوز دشمن و ایجاد امنیت پایدار بود

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاوردی که شهدا دفع تجاوز دشمن و ایجاد امنیت پایدار بود.
کد خبر: ۳۲۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 14December 2018

مهم‌ترین دستاورد شهدا دفع تجاوز دشمن و ایجاد امنیت پایدار بود / جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله مبینی» قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی در نوزدهمین یادواره امیران، سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: یکی از برکات و ثمرات شهدا مقام بالا و معنوی آن‌هاست که به دلیل معامله‌ای که باخدا کردند در پیشگاه خداوند دارند.

وی افزود: تک‌تک شهدای این دیار نقش‌های متفاوت و بی‌بدیلی در دفاع از این سرزمین، اسلام و مردم انجام دادند که ممکن است این نقش‌ها متفاوت باشد اما اشتراکاتی هم دارد.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه شهید کشوری زمانی در دفاع از سرزمین قیام و مجاهدت کرد که دشمن بعثی تا دندان‌مسلح هجوم سراسری در عرض 1300 کیلومتر از مرزهای کشور را آغاز کرد و وارد بخشی از خاک سرزمین عزیز ما شد، تصریح کرد: ما در شرایط بعد از انقلاب انسجام و اقتدار سیاسی، نظامی و قدرت لازم را نداشتیم که مورد هجوم وحشیانه و ناجوانمردانه دشمن بعثی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: کاری که شهید کشوری در آغاز جنگ انجام داد کار ده‌ها سازمان رزم بود، یک خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمترین امکانات جلوی یک هجوم سراسری دشمن را می‌گیرد و کل سازمان زرهی ارتش بعثی زمین‌گیر می‌شود.

مبینی با بیان اینکه در شرایطی که هیچ نیروی نظامی سازمان‌یافته‌ای ندارید که خط پدافندی تشکیل دهد نقش هوانیروز، شهید کشوری، شهید شیرودی و شهدای خلبان بسیار بی‌بدیل است، اظهار کرد: تا انجام عملیات ثامن‌الائمه (ع) هیچ‌گونه عملیات منظم قوی و محکم برای دفع تجاوز نتوانستیم انجام دهیم و هرگونه عملیاتی که قبل از این عملیات انجام دادیم با موفقیت همراه نبود مگر اقداماتی که هوانیروز جمهوری اسلامی ایران با روحیات صف‌شکنانه، شجاعانه و ایثارگرانه انجام داد که این نقش را شهید کشوری به بهترین شکل انجام داد، شهید کشوری باعث شد هیمنه و ابهت دشمن فرو بریزد.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه تأثیر عملیات هوانیروز در دفع دشمن را عیناً دیدم، تصریح کرد: این شهدا با ایثار، فداکاری و انتخاب راه‌های مؤثر آن‌چنان دشمن را زمین‌گیر کردند که دیگر دشمن جرأت یک متر حرکت کردن به سمت جلو را نکرد و به سمت ایجاد پدافند و حفظ موضع خود حرکت کرد تا با مباحث سیاسی بتواند امتیازاتی را کسب کند که با درایت و هوشیاری امام راحل این اجازه داده نشد.

وی ادامه داد: بعد از عملیات ثامن‌الائمه عملیات‌های پی‌درپی به وقوع پیوست که همه آن برگرفته از شهدای والامقامی چون شهید کشوری، صمصام طور، هاشمی و تک‌تک شهدایی است که در طول دفاع مقدس مجاهدت و تلاش کردند، این کار، کار بسیار عظیمی است، این خط، خط عظیمی است که استمرار خط سیدالشهدا (ع) است، این نهضت ادامه داد تا انتهایی که باید به دست صاحب اصلی آن تحویل شود.

مبینی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاوردی که شهدا داشتند در درجه اول دفع تجاوز دشمن و در درجه دوم ایجاد امنیت پایدار بود، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی را به‌عنوان امن‌ترین کشور در منطقه است که از برکات خون شهدا است.

وی افزود: قرآن کریم شهدا را به‌عنوان الگو، اسوه و شاهد قرار می‌دهد که این پیام حق منجر شد این راه و روش جدیدی که در پیش روی ملت ایران قرار گرفت به‌عنوان سرمایه اصلی به ملت‌های دیگر منتقل شد که از برکات دیگر شهدای والامقام بود.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند: «ما در جنگ انقلابمان را صادر کردیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شکستیم»، تأکید کرد: دشمن به ما حمله کرد چون وحشت داشت که تفکر انقلاب اسلامی به فرای مرزها رفته و سقوط دیکتاتوری‌ها را رقم بزند.

وی ادامه داد: الگو گیری از انقلاب منجر به این شد که خیلی از ملت‌ها مقابله کرده و مقابل زور و ستم ایستادگی کنند.

مبینی با بیان اینکه طی 100 سال گذشته آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانانش به دنبال چهار هدف بودند، اظهار کرد: اولین هدف آنها امنیت رژِم صهیونیستی یکی از اهداف راهبردی آنها بوده که اگر جنگ هم به ما تحمیل‌شده یکی دلایل آن تحقق این هدف است.

وی افزود: نقش شهدا را نباید در دفع دشمن و امنیت داخل کشور ببینیم، راه، راهی طولانی است و استمرار دارد و چیزی نیست که محدود به یک‌زمان باشد.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس الگوی حزب‌الله، گروه‌های جهادی در فلسطین، ملت یمن و ملت عراق می‌شود، تصریح کرد: سیل خروشان شهدای ما به‌عنوان چراغ‌های فروزان و شمع‌های نورانی است که دارد راه را برای بشریت و ملت‌های آزادی‌خواه جهان آماده می‌کند.

وی ادامه داد: اعراب چهار جنگ با رژیم صهیونیستی انجام دادند که با وجود اینکه همه ملت‌های عربی پشت سر هم قرار داشتند شکست خوردند، حرکت امثال شهدای والامقام و انتخاب راه و روش مبارزه جدید باعث الهام بخشی سایر ملت‌ها شد که در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، هشت‌روزه و دو روزه مشاهده کردیم که یک جنبش کوچک با الگو گیری از شهدا توانستند کاری که همه کشورهای عربی نتوانسته بودند در مقابل رژیم صهیونیستی انجام دهند و برای اولین بار هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا شکسته شده است.

مبینی با بیان اینکه وقتی ملت فلسطین را در آغاز قرن بیست و یکم نگاه می‌کنید حرکت آن به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب سنگ و دست‌خالی بود اما آن ملت امروز در طی 48 ساعت با شلیک 470 موشک زلزله در حاکمیت سیاسی دولت نتانیاهو ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این روند ختم به این می‌شود که تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تبدیل به تضعیف امنیت می‌شود.

وی افزود: هدف دوم آمریکایی‌ها مسلط شدن بر تمام منابع منطقه است که اشغال عراق و افغانستان به همین دلیل بود و صدام، القاعده و طالبان که مولود خود آمریکایی‌ها است تنها بهانه بود.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه برخی می‌پرسند برای چه وارد سوریه می‌شویم و به عراق کمک می‌کنیم که باید بگوییم اساس استراتژی دشمن بر این واقع بود که اگر در افغانستان و عراق موفق می‌شد بلااستثنا قصدش کشور ما بود، گفت: ما یا باید منتظر می‌ماندیم بیاید و کار ما را تمام کند یا به آن کشورها کمک می‌کردیم که هم وظیفه دینی و انسانی ما بود و هم باید دشمن را در تحقق اهدافش ناکام می‌گذاشتیم.

وی ادامه داد: تمام آنچه جمهوری اسلامی در سوریه و عراق کمک کرده بر اساس منافع و امنیت ملی است.

مبینی با بیان اینکه بیش از 200 هزار شهید تقدیم کردیم که چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت، تأکید کرد: خون شهدا استمرار حرکت سید و سالار شهیدان است و دیکته می‌کند به ما با عقلانیت و تدبیر راهی را انتخاب کنیم که استراتژی دشمن را درهم بشکند، بصیرت افزایی یکی از الزامات تک‌تک ماست.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه با امروز جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است و عروسک خیمه‌شب‌بازی هیچ کشوری نیست، تصریح کرد: شهدای ما ایثار کردند تا منطق آزادی‌خواهی را حاکم کنند که این موضوع در سایر کشورها به‌عنوان الگو در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: دشمن در تمام استراتژیک‌های خود در منطقه شکست سختی خورد و علی‌رغم همه کارهایی که انجام دادند کوچک‌ترین توفیقی نداشتند.

مبینی با بیان اینکه از آغاز قرن بیست و یکم بیش از 18 رویداد مهم رخ‌داده که در تمام این رویدادهای مهم شما مردم و جمهوری اسلامی بودید، اظهار کرد: دشمن زاویه را بسته که به داخل فشار وارد کند که یک عامل بسیار مهم آن شکست‌های سخت و مهم در منطقه است، کاری از دشمن ساخته نیست و اگر ساخته بود انجام می‌داد.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه دشمن همه کاری انجام می‌دهد برای اینکه جلوی معادله‌ای که در نظام بین‌الملل و در منطقه به ضررش در حال تمام شدن است و افول قدرت آمریکا لحظه‌به‌لحظه در حال سرعت گرفتن است را بگیرد، تصریح کرد: منکر مشکلات موجود در کشور نیستیم اما این مشکلات راه‌حل‌هایی هم دارد.

وی ادامه داد: دشمن خیمه بسته کاری انجام دهد تا تابستان داغی درست کند و پاییز داغ‌تر از تابستان درست کند این هوشیاری می‌طلبد، شهدای والامقام نرفتند جان خود را فدا کنند تا دوباره چکمه پوشان آمریکایی به این کشور بازگردند.

مبینی با بیان اینکه ما یک دشمن نداریم و همه در حال کار و تلاش هستند تا نگذارند موفقیت حاصل شود، اظهار کرد: اراده الهی بر این قرارگرفته است که این راه به سرمنزل مقصود برسد که سپردن این پرچم به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) خواهد بود.

وی افزود: عزت و اعتبار ملت ایران در سطح دنیا و در منطقه در حال بیشتر شدن است که باید شکرگزار این نعمت باشیم.

قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه ملت ما ثابت کرده هرگاه در هر زمینه‌ای مشکل وجود داشته خودش وسط میدان آمده و با یک کار مردمی و جهادی مشکل را حل کرده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین نظام و مسؤولان هستند که هوشیاری می‌طلبد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال تحریم است تا فشار را به مردم زیاد کند تا به اهداف خود برسند.

مبینی با بیان اینکه شرایط سختی است اما می‌شود این شرایط را کنترل کرد، اظهار کرد: می‌شود روی منافع فردی و حزبی پا گذاشت و به سمت کارهای بزرگ رفت، کاری که شهدا کردند.

وی افزود: این مشکلات قابل دور زدن و مدریت کردن است و خیلی مشکلات بزرگ‌تر را در زمانی که در اوج نبودیم پشت سر گذاشتیم.
قائم‌مقام مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه امثال شهید کشوری‌ها و شهید شیرودی‌ها زیاد است، تأکید کرد: دشمن همه شگردهای خود را خرج می‌کند تا پیروز شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار