معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد؛

ارسال «پرنده‌های صلح» از سمنان به سراسر دنیا

«پویا محمودیان» گفت: «پرنده‌های صلح» ساخته شده توسط کودکان سمنانی به سراسر دنیا ارسال می‌شوند و کودکان خالق «پرنده‌های صلح»، همیاران کوچک صنایع‌دستی ایران نام نهاده شدند.
کد خبر: ۳۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ - 15December 2018

ارسال «پرنده‌های صلح» از سمنان به سراسر دنیابه گزارش دفاع پرس از سمنان، «پویا محمودیان» معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه نشست هم‌اندیشی معاونان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، با بیان این‌که کودکان خالق «پرنده‌های صلح»، همیاران کوچک صنایع‌دستی ایران نام نهاده شدند، اظهار داشت: این کودکان با دستان کوچکشان پرنده‌های سفالی صنایع‌دستی را خلق کردند و پیام‌های سرشار از صلح و دوستی را به سراسر جهان منتشر می‌کنند.

وی افزود: پرنده‌های سفالی نماد پیامی از کودکان این سرزمین است و از سایر کودکان و مردم دنیا برای حضور در ایران، تجربه جاذبه‌ها و صنایع‌دستی کشور دعوت می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه این پرنده‌ها حاوی دعوت جهانیان به صلح هستند، افزود: در حرکتی نمادین و در برنامه رونمایی از این پرندگان با حضور رئیس‌جمهوری، 20 هزار پرنده ساخته شد و به همراه پیامهایشان به سراسر جهان ارسال می‌شوند.

محمودیان با اشاره به توزیع این پرنده‌ها در سفارت آلمان و در قالب برنامه خیریه، گفت: پروژه پرندگان صلح صنایع‌دستی به صورت نمادین در سایر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار