با حضور مومنی‌شریف و جمعی از مدیران و سینماگران کشور؛

آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل اصفهان 28 آذر برگزار می‌شود+ تیزر

آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل اصفهان با حضور محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری و جمعی از سینماگران و مدیران فرهنگی و سینمایی کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 15December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمود کاظمی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» اظهار داشت: عملیات احداث دومین پردیس سینمایی شهر اصفهان با نام «ساحل» با موفقیت به پایان رسید و این پردیس که معماری ایرانی و ویژگی‌هایی منحصر به فرد در میان سینما‌های کشور دارد، چهارشنبه ۲۸ آذر ماه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی سوره مهر و تعدادی از سینماگران افتتاح می‌شود.

وی گفت: آئین افتتاحیه این پردیس بزرگ سینمایی با حضور جمعی از مدیران ارشد سینمایی، فیلمسازان و تهیه کنندگان و مدیران حوزه پخش و سینماداری صورت می‌گیرد و بیژن امکانیان، مجید مظفری، علیرضا تابش، تینا پاکروان، حبیب ایل‌بیگی، حبیب اسماعیلی، محمدحسین قاسمی، سیدمحمود رضوی، علی سرتیپی، غلامرضا فرجی، محمدرضا صابری، و ... تعدادی دیگر از سینماگران از میهمانان این مراسم خواهند بود.

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با اشاره به ساختار پردیس سینمایی «ساحل» که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سینما‌های کشور است افزود: ۲ سالن سینمایی این پردیس برای نخستین بار در سطح کشور ویژه کودکان و سینمای انیمیشن طراحی شده، ضمن اینکه سینما ساحل مجهز به مهد کودک است. یعنی فردی که به سینما می‌آید فرزند خود را به سینما کودک تحویل می‌دهد که لابی این سالن‌ها به شکل مهد کودک خواهد بود. همچنین، پردیس سینمایی ساحل دارای یک سالن روباز با نمای ۳۳ پل است که صدا از طریق هدست به گوش مخاطبان خواهد رسید و در این شرایط مخاطب در حین غذا خوردن از تماشای فیلم هم لذت خواهد برد.

کاظمی با اشاره به روند فعالیت این نهاد هنری در عرصه فرهنگ، هنر و سینما عنوان کرد: حوزه هنری به صورت جدی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینما و ارتقای سالن‌های سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینما‌ها در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ورود کرده و «سینماسازی» را به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم جزو سیاست‌ها و اولویت فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در سالجاری است.

وی عنوان کرد: حوزه هنری در سال گذشته نیز، چندین پروژه بازسازی، نوسازی و سینماسازی را به سرانجام رسانده که بازسازی سینما آفریقا مشهد، بازسازی و توسعه سینما قدس تبریز، بازسازی کامل سینما «فلسطین» همدان به صورت ۲ سالنه، بازسازی و بهره برداری سینما «فلسطین» اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «خانواده» با چهار سالن، بازسازی سینما «آزادی» ارومیه، بازسازی سینما «آزادی» آبادان، بازسازی سینما بهمن تهران و ... از جمله نمونه‌های آن است.

به مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» خاطرنشان کرد: معضل کمبود سالن استاندارد در کشور یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت.

کاظمی گفت: در حالی که بر اساس حداقل استاندارد‌ها باید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما وجود داشته باشد امار سالن‌های سینمایی موجود در سطح کشور بسیار پایین‌تر از این استانداردهاست. تمام تلاش حوزه هنری در سالجاری این است که مطابق برنامه ریزی ۱۴ سالن سینمایی را به ناوگان سینمایی کشور اضافه کند که از این تعداد، دو سالن سینمایی در شهر تبریز، سالن ۲ سینما یاسمن شاهین شهراصفهان، سینما فرهنگ در فولادشهر و سینما فرهنگ میمه تکمیل و راه اندازی شده و سینما فلسطین بروجرد با ظرفیت ۷۵۰ صندلی و پردیس سینمایی ساحل واقع در اصفهان با دارا بودن ۹ پرده نمایش بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: نهضت بازسازی و نوسازی ناوگان سینما‌های حوزه هنری که در دو سال اخیر اوج گرفته، در سال ۹۷ برغم محدودیت‌ها و مشکل منابع با قدرت و جدیت بیش‌تری ادامه می‌یابد.

مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» افزود: سالن شماره ۲ سینما بهمن تهران و توسعه پردیس فرهنگی سینمایی سپیده تهران به ۳ سالن نمایش، سینما بهمن اصفهان، مجتمع فرهنگی تجاری سیاهکل با ظرفیت ۲۸۰ صندلی، سالن ۲ و ۳ سینما سپهر ساری، سالن سینما بهمن علویجه، سالن ۲ سینما بهمن شهرکرد و پردیس ۲۹ بهمن تبریز نیزاز جمله پروژه‌هایی است که ان شاء الله به همت بهمن سبز برای استفاده در اختیار سینما دوستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها