عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مردم با آگاهی از قانون، عملکرد مسئولان را نقد کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم با آشنا شدن به حقوق خود، می توانند حق خود را از مسئولین مختلف اجرایی کشور، مطالبه کنند.
کد خبر: ۳۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 28October 2014

مردم با آگاهی از قانون، عملکرد مسئولان را نقد کنند

زهره طبیب زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس  در خصوص تصویب ماده 9 طرح امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی و این که مردم می توانند نقد علنی و غیر علنی در مورد عملکرد دولت داشته باشند و مقامات و مسولان را به امر به معروف و نهی از مکر دعوت کنند، اظهار داشت: مردم به 2 طریق می توانند عملکرد مسئولین اجرایی را زیر نظر بگیرند، یا به صورت عملی وارد  شوند و عملکرد مسئولان را نقد کنند یا از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، این نظارت را اعمال کنند.

نماینده مردم تهران با  بیان این که این نظارت در واقع امر و نهی کردن در مورد وظایف در قبال مردم است، تصریح کرد: این نظارت می تواند باعث صحت عمل مسئولین شود.

طبیب زاده نوری افزود: وقتی که مسئولین بخواهند در امور قانون تخطی کنند، با این نظارت و تذکر، عملکرد مورد نظر به روند قانونی بر می گردد و مهم این است که مردم نظارت کرده و امر به معروف و نهی از منکر را  انجام دهند.

وی گفت که متقاضی اکثر خدمات و عملکرد مسئولان، مردم می باشند که  با این روش، مردم عملکرد آنها را مورد رصد قرار می دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند عملکرد مسئولان را نقد کنند، خاطرنشان شد: هر چه شناخت مردم نسبت به قوانین بیشتر باشد، قدرت نظارت بر روی عملکرد بیشتر خواهد شد، همچنین این قوانین در اختیار همه است و هر کسی که تمایل داشته باشد می تواند قوانین را بخواند و بر اساس آن، نتایج کارهای مسئولان را محک بزند و این بستگی به آشنایی مردم به قوانین دارد.

طبیب زاده با تاکید بر این که وسایل ارتباط جمعی نیز می توانند در شناخت قوانین به مردم کمک کنند، تصریح کرد: وسایل ارتباط جمعی به خصوص صدا و سیما می توانند قوانین و حقوق مردم را آگاهی و آموزش دهند.

وی در پایان گفت که با آشنا شدن مردم به حقوق خود، می توانند حق خود را از مسئولین مختلف اجرایی کشور، مطالبه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار