رییس شورای اسلامی شهرکرد خبر داد؛

ابلاغ مصوبات مرتبط با تسهیل احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری

«حیدر علی‌پور» گفت: شورای اسلامی شهرکرد مصوبات لازم برای همکاری شهرداری در راستای تسهیل امور مرتبط با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری را ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۳۲۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ - 17December 2018

مصوبات لازم برای همکاری شهرداری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان صادر شده استبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، «حیدر علی‌پور» رییس شورای اسلامی شهرکرد، در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری از سوی مدیریت شهری شهرکرد تامین شده است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهرکرد مصوبات لازم برای همکاری شهرداری در راستای تسهیل امور مرتبط با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری را ابلاغ کرده است.

ضرورت بهره‌گیری از اعتبارات ملی برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری

«نورالله غلامیان» شهردار شهرکرد نیز در این جلسه گفت: شهرداری شهرکرد برابر اعتبارات دولتی برای محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هزینه می‌کند.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی برای تسریع در روند اجرایی، تکمیل و بهره‌برداری کامل از باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ضروری است.

بهره‌برداری بخشی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال

همچنین در این جلسه، «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: این طرح ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که از سال ۸۹ آغاز شده است با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج هکتار در حال احداث است.

وی تصریح کرد: این مرکز ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز شهری و ۱۶ هزار مترمربع فضای سبز عملیاتی دارد و ترکیبی از موزه دفاع مقدس، فرهنگسرا و یادمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش‌های اصلی این طرح شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدار‌های نمایشی مورد استفاده در جنگ‌های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگر‌های دیده بانی، پل اروند، پل ورودی و سیاه چادرها، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان‌های سرداران و فرماندهان شهید و دسترسی‌های سواره است.

ذوالفقاری تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شامل بخشی از محوطه و سالن آمفی‌تئاتر تا دهه فجر سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: کارگروهی متشکل از برخی اساتید دانشگاهی، مسئولان، هنرمندان و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی در چهارمحال و بختیاری برای تولید محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فعال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار