معرفی کتاب؛

«در اندیشه امام خامنه‌ای»

کد خبر: ۳۲۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 18December 2018

«در اندیشه امام خامنه‌ای»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «انتشارات دفاع» در ادامه فعالیت‌های خود در زمینه ترویج و تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی مجموعه‌ای را با این محور تنظیم و منتشر کرده است.

«رحمان لطفی» و «محمود باقری» که مسئولیت تنظیم این کتاب‌ها را بر عهده داشته‌اند تا کنون 9 جلد از این مجموعه را تالیف کرده‌اند. این آثار تحت عناوین زیر وارد بازار کتاب شده است.

«مبانی نظری در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«هیچ‌کدام از فقهای اسلام، تردید و اختلافی ندارند که آن وقتی که دشمن بر سرزمین مسلمانان مسلط شد و کیان اسلامی را در کشوری تهدید کرد، وظیفه همه آحاد مسلمین است که در این جهاد بزرگ و همه‌گیر، با آن دشمن مبارزه کنند، او را از آن سرزمین اسلامی اخراج کنند و مجازات و تنبیه نمایند.»

«دیپلماسی دفاعی در اندیشه امام خامنه‌ای»

«اگر ما برای جامعه انقلابی و اسلامی، به دیپلماسی انقلابی و اسلامی قایل هستیم، باید در درجه اول جهت‌گیری اسلامی حفظ شود و گستاخی و شجاعت در مقابل تهدیدهای دشمنان و قدرت‌های بزرگ و نیز حاکمیت عقل و منطق بر تصمیم‌گیری‌ها و حرکات، مورد توجه قرار بگیرد. این، خط درست دپلماسی است... هر چه بر پایبندی به اصول اسلامی و روش‌های آن بیشتر تاکید بورزید موفق‌تر خواهد بود.»

«علم  فن آوری در اندیشه امام خامنه‌ای»

«برای یک کشور خیلی مهم است که اولا، نیازهای حقیقی و اساسی خودش را درست بشناسد و تصمیم بگیرد که این نیازها را برطرف کند؛ ثانیا، ابزار برطرف کردن این نیازها را که در درجه اول، فکر و نیروی انسانی است، در اختیار داشته باشد، این برای یک کشور خیلی مهم و تاریخ ساز است؛ این تمدن ساز است.»

«جنگ نرم در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«جنگ نرم، راست است، این یک واقعیت است؛ یعنی الان جنگ است ... من دارم می‌بینم صحنه را، ما می‌بینیم تجهیز را، می‌بینیم صف‌آرایی‌ها را، می‌بینیم دهان‌هایی با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌های با غیظ به هم فشرده علیه انقلاب و علیه امام و علیه هیمه این آرمان‌ها و علیه هیمه آن کسانی که به این حرکت دلبسته‌اند را.»

«سرمایه‌های فکری، معنوی و انسانی در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«آن روزی که ملت‌ها دچار مشکل شوند آنجا جسم‌ها فایده ندارند دل‌ها باید در میدان باشند خط شکن باشند. آنها که خط شکنی کردند لزوما جسم‌های نیرومندی نداشتند، دل‌ها و ایمان‌های مستحکمی داشتند که توانستند کوه‌ها را بشکافند، راه‌های دشوار را طی کنند لغزش‌گاه‌ها را پشت سر بگذارند و خود را به منزل برسانند.»

«دفاع هوشمند در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«در برابر تهاجم و توطئه آفرینی‌های دشمنان اسلام نیازمند قدرتی  است که از اخلاص در عمل و انجام وظیفه بر اساس تکلیف الهی حاصل می‌شود و تنها با این قدرت است که می‌توان پارسیانه و شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد.»

«درآمدی بر دفاع در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«قدرت پیدا کنید. اگر ایران اسلامی بتواند در زمینه علمی سخن خودش را در حد سخنان اول دنیا بیاورد، کار شدنی است؛ چون علم، ثروت هم ایجاد می‌کند، قدرت نظامی هم ایجاد می‌کند، اعتماد به نفس هم ایجاد می‌کند. من بارها گفته‌ام، باز هم می‌گویم و باز هم بارها تاکید خواهم کرد که پایه و زیر بنای اقتدار آینده شما ملت عزیز در قدرت علمی است.»

«دفاع دانش بنیان در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«بصیر باشید در شناسایی دشمن. بصیر باشید در شناسایی ترفندهای دشمن ... هدف آنها این است که ما را اسلام جدا کنند؛ ملت را از مسئولین جدا کنند؛ ملت را از انقلاب دلسرد کنند؛ ملت را از آینده جهاد و دفاعش ناامید کنند؛ ملت را از میدان و مرکز صحنه مبارزه عقب بزنند.»

«دفاع قابلیت محور و توانمندساز در اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»

«دنیا، دنیای تجاوزگری است دنیای محکوم سیاست سلطه است. انگیزه سلطه طلبی در سلطه‌گران عالم در نظام ‌های مستکبر، به همه ملت‌ها هشدار می‌دهد که ساخت درونی خود و آمادگی‌های لازم را برای تقویت این ساخت به وجود بیاورند و تقویت کنند. بهانه‌های کوچک برای ابرقدرت‌ها، آنجایی که بتوانند و جرات بکنند راه را به سوی تجاوزهای بزرگ هموار می‌کند.»

این مجموعه در هزار نسخه توسط انتشارات دفاع منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار