حریرچی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

همکاری وزارت بهداشت با نیروهای مسلح/‌ جانبازان شیمیایی نگران داروهای خود نباشند

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور دچار کمبود دارو نیست، گفت: رسیدگی به جانبازان شیمیایی در اولویت وزارت بهداشت است.
کد خبر: ۳۲۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 20December 2018

دکتر «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره احتمال کمبود دارو برای جانبازان شیمیایی با توجه به تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: هیچ‌گونه کمبود دارو در کشور وجود ندارد؛ مخصوصا برای جانبازان شیمیایی که در اولویت وزارت بهداشت قرار دارند.

وی افزود: ما در کشور کمبود دارو نداریم و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ زیرا اکثر داروهای جانبازان شیمیایی را در داخل کشور تولید می کنیم و در این زمینه خود‌کفا شده ایم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت فشار زیادی را در اردیبهشت، خرداد و تیر ماه به دلیل تحریم‌های آمریکا تحمل کرد؛ اما در نهایت با توجه به خودکفایی کشور در تولید دارو، قسمت عمده مشکلات ما برطرف شده و برای جانبازان شیمیایی نیز مشخص است که از زیر سنگ هم که باشد، دارو تهیه می‌کنیم؛ زیرا وزارت بهداشت خدمت‌رسانی به جانبازان را وظیفه اصلی خود می داند.

وی در مورد همکاری وزارت بهداشت با نیروهای مسلح گفت: بیمه سلامتی که نزدیک به پنج هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد از جمله محمل‌های همکاری وزارت بهداشت با نیروهای مسلح است که می‌توان به آن اشاره کرد و ‌از بیمه‌های‌ بسیار خوب کشور است که شامل بیمه پایه و مکمل می‌شود.

حریرچی عنوان کرد: نیروهای مسلح علاوه بر اینکه نیروهای خود را تحت پوشش قرار می‌دهد در مناطق محروم ‌نیز در ارائه خدمات درمانی و محرومیت‌زدایی با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند که این عملکرد مثبت نیروهای مسلح را نشان می‌دهد.

انتهای پیام / 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار