پیشوای مذهبی کلیسای شرق آشوریان:

آشوریان بعد از انقلاب آزادی عمل بیشتری در دینداری دارند

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین گفت: ما بعد از انقلاب جامعه خود را دین‌مدار یافتیم. بعد از انقلاب همه کلیسا‌های سطح کشور باز است و همه اعیاد مسیحی را توانستیم برگزار کنیم. ارتباطی که بین آشوریان و دستگاه‌های دولتی وجود دارد متنوع است و هر کدام به نحو شایسته‌ای به جامعه آشوری خدمت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 22December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی‌وششمین نشست «شنبه‌های انقلاب»، جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب کبیر اسلامی با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مشاورت رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اداره امور اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با شعار «انقلاب اسلامی و چهار دهه همبستگی و همدلی پیروان ادیان توحیدی» صبح امروز (شنبه اول دی ۱۳۹۷) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

اسقف اعظم مارنسای بنیامین پیشوای مذهبی کلیسای شرق آشوری در ابن نشست و درباره نقش انقلاب اسلامی در تحقیق همدلی و همبستگی با پیروان دین الهی مسیحی اظهار داشت: نمی‌توان دستاورد‌های ۴۰ سال انقلاب را حتی به اختصار بیان کرد. تاثیری که ما آشوریان از انقلاب گرفتیم تاثیر دین بر جامعه بوده است. ما بعد از انقلاب جامعه خود را دین‌مدار یافتیم. بعد از انقلاب همه کلیسا‌های سطح کشور باز است و همه اعیاد مسیحی را توانستیم برگزار کنیم. ارتباطی که بین آشوریان و دستگاه‌های دولتی وجود دارد متنوع است و هر کدام به نحو شایسته‌ای به جامعه آشوری خدمت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۳۸۲ دیه مسلمانان و اقلیت‌های دینی برابر شد که این مساله اتفاق مثبتی در تاریخ انقلاب اسلامی است. همچنین حضور پیروان ادیان ابراهیمی در مجلس شورای اسلامی شهر و روستا نیز از خدمات انقلاب است. حضور امام خامنه‌ای در جمع شهدای آشوری و ادیان توحیدی برکات زیادی برای ما دارد. تاسیس شورای اهل اختلاف ارامنه در ارومیه از ابتکارات انقلاب اسلامی است که باید آن را مغتنم شمرد. توجه به مناسک و مناسبت‌های آشوری از سوی مدیران انقلاب اسلامی نیز از دیگر خدمات جمهوری اسلامی به آشوریان عزیز کشور است. همه این موارد تنها بخشی از این دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار