رمان «شانزده سال» نقد و بررسی می‌شود

شصت و نهمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «شانزده سال» نوشته منیژه آرمین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 23December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شصت و نهمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «شانزده سال» نوشته منیژه آرمین با حضور نویسنده کتاب و منتقدین حسین فتاحی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود.

رمان «شانزده سال»، روایتی داستانی و مستند از ۱۶ سال حکومت رضا شاه پهلوی بر ایران است و در قالب رمان، اتفاقات مهم آن عصر را مرور می‌کند. این کتاب با پس‌زمینه تاریخی، از سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰، یعنی از زمانی که رضا شاه به حکومت رسید تا زمانی که وی تبعید شد را در بر می‌گیرد. «شانزده سال»، سومین کتاب از چهارگانه تاریخ معاصر منیژه آرمین است که به رشته تحریر درآمده است.

«شب و قلندر»، اولین جلد این چهارگانه به شمار می‌رود که از اواخر دوره قاجار شروع شده و تا دوران مشروطه را روایت می‌کند. جلد دوم این مجموعه، «شباویز» نام دارد که در فضای شروع سال‌های مشروطه تا سال ۱۳۰۴ می‌گذرد. جلد سوم این چهارگانه تاریخ معاصر، «شانزده سال» است که از وقایع سال ۱۳۰۴ شروع شده و به دوران رضا شاه اختصاص یافته است. این رمان ۴۰۰ صفحه‌ای توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مهمان نشست نقد و بررسی «ترنم قلم» در فرهنگسرای گلستان می‌باشد.

نشست نقد و بررسی رمان «شانزده سال» روز سه‌شنبه چهارم دی ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار